της Έλενας Καραγκούνη
Οι Millennials είναι το νέο σημαντικό κοινό και όλοι σήμερα προσπαθούν να έρθουν στα μέτρα, τα σταθμά και τα Likes τους.
Ποιοι είναι; Άτομα γεννημένα από την δεκαετία του ’80 έως τις αρχές της πρώτης δεκαετίας του 2000, σίγουρα απαιτητικά, με βασικότερο χαρακτηριστικό τη λατρεία τους προς την τεχνολογία. Μέχρι το 2020 σχεδόν το μισό των εργαζομένων θα αποτελείται από millenials, γεγονός που καθιστά πολύ σημαντική την προσέλκυση τους σε διάφορες αγορές. Όπως είναι αναμενόμενο, ο συνεδριακός τουρισμός δεν μπόρεσε να μείνει ανεπηρέαστος από τα νέα δεδομένα. Αναμφίβολα, η προσέλκυση του νεαρού αυτού κοινού είναι σημαντική για την επιτυχία ενός συνεδρίου, όχι μόνο γιατί θα αυξηθούν αριθμητικά οι συμμετέχοντες, αλλά γιατί θα αυξηθούν και ποιοτικά, καθώς -όπως προαναφέραμε – πρόκειται για ένα ενεργητικό κοινό, που παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην αγορά εργασίας.
Αξίζει να τονίσουμε ότι οι millennials δεν χαρακτηρίζονται μόνο από την αγάπη τους για την τεχνολογία, αλλά γενικώς πρόκειται για άτομα, που θέλουν να ζήσουν ιδιαίτερες και προσωποποιημένες εμπειρίες, και ως εκ τούτου η προσέλκυσή τους, απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση. Για να προσελκύσετε αυτό το κοινό στα συνέδρια, που διοργανώνετε, πρέπει:
Να τους βρείτε στα social media.
Για τους millennials δεν αρκεί μία απλή σελίδα της επιχείρησης στο Facebook, πόσο μάλλον αν δεν ανανεώνεται και τακτικά. Καθώς, ασχολούνται με τα social media πολλές ώρες της ημέρας, τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης είναι βασικός τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας για αυτούς. Οπότε αν θέλετε να τους προσεγγίσετε, δελεάστε τους με αναρτήσεις στο Facebook και στο Twitter, αλλά και με όμορφες φωτογραφίες στο Instagram και στο Pinterest.
Να μιλήσετε τη γλώσσα τους.
Οι millennials προτιμούν να χρησιμοποιούν γραπτά μηνύματα και εικόνες στην επικοινωνία τους, καθώς δεν θέλουν να μιλούν με τις ώρες στο τηλέφωνο. Για οποιαδήποτε συνεννόηση, αλλαγή ή ακύρωση, λοιπόν, θα ήταν καλύτερο να επικοινωνείτε μαζί τους με ένα mail.
Να εξατομικεύσετε την εμπειρία τους.
Ακόμα κι αν εξυπηρετείτε ταυτόχρονα 30, 50 ή και 100 millennials (και προσφέρετε σε όλους τις ίδιες υπηρεσίες), προσπαθήστε να προσωποποιήσετε – όσο το δυνατόν – την εμπειρία τους.
Να τους ακούσετε.
Εάν χωρίσετε το ακροατήριο σε μικρότερες ομάδες, δίνετε τη δυνατότητα σε περισσότερους, να πουν την γνώμη τους και να κάνουν ερωτήσεις. Αυτομάτως κάνετε το κοινό σας πιο συμμετοχικό, επιτρέποντας την εποικοδομητική διάδραση ανάμεσα στους συμμετέχοντες.
Να σκεφτείτε οικολογικά.
Πρόκειται για ένα κοινό περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο, που σίγουρα θα δει πιο θετικά μία “πράσινη” διοργάνωση συνεδρίου. Για να διοργανωθεί μία πράσινη εκδήλωση, πρέπει πρώτα απ’όλα να εκτιμηθεί το οικολογικό της αποτύπωμα, ώστε να προκαθοριστεί, πόση ενέργεια θα καταναλωθεί και πόσα απόβλητα θα παραχθούν. Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι διοργανωτές μπορούν να τροποποιήσουν τα υλικά και τις πρακτικές, που θα χρησιμοποιήσουν, ακόμα και να αλλάξουν στοιχεία της εκδήλωσης, μειώνοντας έτσι τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εκδήλωσης, αλλά και το κόστος της.
Να τους διδάξετε.
Ένα κοινό που συνεχώς μαθαίνει και -το κυριότερο – θέλει και να το κάνει, θα δώσει ιδιαίτερη προσοχή στον έμπειρο επαγγελματία, που διατίθεται να μεταδώσει τη γνώση του. Αυτή η γενιά έχει εκπαιδευτεί αρκετά σε ψηφιακό περιβάλλον και η εκπαίδευση με φυσική παρουσία είναι πάντα καλοδεχούμενη.
Έχει μεγάλη σημασία, λοιπόν, η τουριστική βιομηχανία – συμπεριλαμβανομένου και του συνεδριακού τουρισμού – να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, και να δει πώς θα προσεγγίσει αυτήν την γενιά, η οποία αργότερα θα αποτελέσει και το βασικότερο κοινό της.
Άρθρο από το Περιοδικό SYNEDRIO + EVENT τεύχος 46 (Φθινόπωρο / Χειμώνας 2019)
Διαβάστε εδώ ολόκληρο το τεύχος: www.synedrio.gr/entypo/