Τα εγκαίνια του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου AIDAdiva που πραγματοποιήθηκαν πριν μερικές ημέρες στο Αμβούργο και προσέλκυσαν εκατοντάδες χιλιάδες θεατές, αποτέλεσαν εξαιρετικό παράδειγμα αξιοποίησης ενός mega event για τους σκοπούς του τουριστικού Μάρκετινγκ. Ο Γερμανός σκηνοθέτης Gert Hof, ο οποίος στην Ελλάδα και την Κύπρο επέλεξε να συνεργάζεται αποκλειστικά με την Orama New Age Productions S.A., γνωστός στο ελληνικό κοινό από τον εντυπωσιακό εορτασμό του Μιλένιουμ στην Ακρόπολη την Πρωτοχρονιά του 2000, ετοίμασε για τη βάπτιση του πλοίου το μεγαλύτερο φωτιστικό υπερθέαμα που έχει γίνει μέχρι σήμερα παγκοσμίως.
Το νέο πλοίο ανήκει στη γερμανική εταιρία κρουαζιέρων AIDA, θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού της κρουαζιέρας Carnival Corporation που πρόσφατα ανακοίνωσε συνεργασία και με την TUI. Η μήκους 252 μ. AIDAdiva, της οποίας η ναυπήγηση στοίχισε 315 εκ. Ευρώ, φιλοξενεί μέχρι 2.500 επιβάτες καθώς και πλήρωμα 600 ατόμων στις καμπίνες της. Το πλοίο ήδη αναχώρησε για τη Μαγιόρκα της Ισπανίας, απ’ όπου θα πραγματοποιεί κρουαζιέρες στη Δυτική Μεσόγειο. Τα συνολικά τέσσερα κρουαζιερόπλοια της AIDA απευθύνονται αποκλειστικά στο γερμανόφωνο κοινό στοχεύοντας κυρίως στις νεότερες ηλικίες.
Η τελετή των εγκαινίων σκηνοθετήθηκε από τον Gert Hof σαν μια “όπερα φωτός σε τέσσερις πράξεις” βασισμένη στη μουσική των Westbam και Christian Steinhauser. Για την υλοποίηση του υπερθεάματος χρησιμοποιήθηκαν δεκάδες συνοδευτικά πλοιάρια, πάνω από 300 πανίσχυροι προβολείς, 49 τόνοι πυροτεχνημάτων, 44 συστήματα λέιζερ και πολλά άλλα ειδικά εφέ, ενώ απαιτήθηκε παροχή ρεύματος 60.000 κιλοβάτ.
Η ανταπόκριση του κοινού ήταν εξαιρετική, αφού πάνω από 300.000 άτομα παρακολούθησαν την τελετή των εγκαινίων. Πολλοί εκδρομείς ταξίδεψαν ειδικά για αυτόν το σκοπό από άλλες περιοχές της Γερμανίας αλλά και από γειτονικές χώρες στο Αμβούργο, με αποτέλεσμα να γεμίσουν τα ξενοδοχεία σε μια ακτίνα 30 χιλιομέτρων γύρω από την πόλη. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο τοπικός οργανισμός τουρισμού, η άφιξη της AIDAdiva και το σόου του Gert Hof απέφεραν στην πόλη επιπρόσθετα έσοδα ύψους 30 εκ. Ευρώ σε διάστημα μόλις πέντε ημερών. Ιδίως επωφελήθηκαν τα εμπορικά καταστήματα που απέσπασαν το 37% του επιπρόσθετου τζίρου, τα εστιατόρια και οι λοιποί χώροι εστίασης με μερίδιο 28% καθώς και τα ξενοδοχεία που καρπώθηκαν το 16% αυτού του μποναμά και κατέγραψαν 71.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις.
“Το μεγάλο επίτευγμα αυτού του mega event από πλευράς Μάρκετινγκ ήταν η τεράστια δημοσιότητα γύρω από το νέο πλοίο”, τόνισε ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, σύμβουλος Μάρκετινγκ του Gert Hof. “Ούτε μια διαφημιστική καμπάνια πολλών δεκάδων εκ. Ευρώ δεν θα εξασφάλιζε στην AIDA μια τόσο καταιγιστική και εξόχως θετική προβολή για το νέο της πλοίο σαν αυτή που πέτυχε το υπερθέαμα, το οποίο η εταιρία ανέθεσε στον παγκόσμιας φήμης καλλιτέχνη.” Μια πρώτη καταγραφή της δημοσιότητας μόνο στη Γερμανία έδειξε ότι στις εφημερίδες της χώρας γράφτηκαν πάνω από 2.500 άρθρα για τη γιορτή του Αμβούργου, ενώ υπήρξαν και 170 ρεπορτάζ σε τηλεοπτικούς σταθμούς. Το κανάλι NDR έσπασε το ρεκόρ κατά τη ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση του υπερθεάματος αποσπώντας μερίδιο τηλεθέασης 24%. “Η δημοσιότητα αυτού του mega event είναι συγκρίσιμη μόνο με την κάλυψη μεγάλων αθλητικών και πολιτικών γεγονότων και υπερβαίνει οτιδήποτε έχουμε δει μέχρι σήμερα σε σχέση με τις εταιρικές εκδηλώσεις,” υπογράμμισε ο Δ. Κούτουλας. “Αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ότι ένα σωστά σχεδιασμένο event αποτελεί το οικονομικότερο και αποδοτικότερο επικοινωνιακό εργαλείο στο σύγχρονο Μάρκετινγκ. Βεβαίως, το υπερθέαμα του Gert Hof ωφέλησε όχι μόνο την εταιρία AIDA αλλά και την πόλη του Αμβούργου, η οποία έτυχε μιας πολύ δυναμικής τουριστικής προβολής χωρίς μάλιστα να δαπανήσει ούτε ένα Ευρώ.”
Το Αμβούργο ενίσχυσε επίσης τη θέση του ως κεντρικός κόμβος για κρουαζιέρες στη Βόρεια Ευρώπη. Η προσέλκυση κρουαζιέρων αποτελεί βασική στρατηγική προτεραιότητα για τον τουρισμό της πόλης και υλοποιείται σχετικό σχέδιο Μάρκετινγκ, ώστε να υπερδιπλασιαστούν οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων μέχρι το 2010 και να τετραπλασιαστούν μέχρι το 2015.
(Φεβρουάριος 2008)