Τα οφέλη των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων από Εταιρικά Meeting και Συνέδρια

 της Ματίνας Γκίκα

Εκμεταλλευόμενες τον σχετικό αναπτυξιακό νόμο, οι τουριστικές-ξενοδοχειακές επιχειρήσεις επενδύουν την τελευταία δεκαετία σε συνεδριακά κέντρα. Ο συνεδριακός τουρισμός είναι μία εναλλακτική μορφή τουρισμού με δυνατότητα σημαντικής ενίσχυσης των εσόδων μιας ξενοδοχειακής μονάδας.  Σε σύντομο χρονικό διάστημα τα έσοδα που προκύπτουν  από το συνεδριακό κέντρο ενός ξενοδοχείου μπορεί να αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό του συνολικού ετήσιου τζίρου του. Παράγοντες όπως η τοποθεσία του ξενοδοχείου, εποχικότητα, μέσος όρος πληρότητας από τα συμβόλαια των Tour Operators και οι τιμές που εξασφαλίζονται από αυτούς, καθώς και ο αριθμός δωματίων που μπορεί να διατεθεί για τα συνέδρια κάθε φορά, επηρεάζουν σημαντικά την  περίοδο απόσβεσης της επένδυσης.

Η χώρα μας παρουσιάζει τεράστιες δυνατότητες κερδοφόρας πορείας για τους ενδιαφερόμενους -όντας ουσιαστικά παρθένα αγορά για την οργάνωση Ευρωπαϊκών και παγκοσμίων συνεδρίων, αφού κατέχει μία από τις τελευταίες θέσεις στην ανάθεση διεξαγωγής διεθνών γεγονότων κυρίως λόγω έλλειψης συνεδριακών κέντρων. Οι επιχειρηματίες του χώρου μπαίνουν δυναμικά σε αυτόν τον τομέα, δίνοντας την προοπτική στην χώρα μας να κερδίσει σύντομα ένα σημαντικό μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς.

Τα οφέλη των συνεδρίων και εταιρικών meetings για τις επιχειρήσεις είναι συνοπτικά τα ακόλουθα:
•Βελτιώνει τον μέσο όρο διανυκτερεύσεων στις χαμηλές περιόδους
•Χρησιμοποιούνται περισσότερα τμήματα των ξενοδοχείων για ειδικές εκδηλώσεις αποφέροντας έσοδα (εστιατόρια, bars, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.α.)
•Στην διάρκεια ενός συνεδρίου οι εισπράξεις των διαφόρων “τμημάτων” αυξάνονται έως και 40%
•Προάγει τοπικά το κοινωνικό πρόσωπο της επιχείρησης

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις προσφερόμενες τιμές δωματίων σε συνέδρια είναι κυρίως οι ακόλουθοι:
• Περίοδος του χρόνου
• Μέγεθος group
• Αριθμός διανυκτερεύσεων
• Τύπος  δωματίων (standard, executive κλπ)
• Σχέση μονόκλινων / δίκλινων
• Υπηρεσίες (αν είναι μόνο με πρωινό ή με ημιδιατροφή, αν υπάρχουν εκδηλώσεις, ενοικίαση αιθουσών κλπ)

Οι τρόποι τιμολόγησης των δωματίων είναι:
• τιμή πόρτας
• run of the house (ίδια τιμή για όλα τα δωμάτια ανεξάρτητα από τους διαφορετικούς τύπους που θα καταληφθούν)
• διακανονισμός ενιαίας τιμής (ανά άτομο ανεξάρτητα από τον αριθμό ατόμων που δια διαμένουν σε κάθε δωμάτιο)
• Τιμή πόρτας με συγκεκριμένη έκπτωση επ’αυτής

(Οκτώβριος 1999)