της Βασιλικής Πούλου
Πέραν των πολλών εστιατορίων, τα catering είναι πολύ σημαντικές επιχειρήσεις της εστίασης, καθώς αποτελούν το πιο σημαντικό στοιχείο μιας εκδήλωσης, συνεδρίου κλπ. Το καλό catering είναι αυτό που θα καθορίσει τις εντυπώσεις των πελατών, των καλεσμένων κλπ.
Αυτός είναι, φυσικά, και ο λόγος που οι διοργανωτές των διαφόρων εκδηλώσεων κάνουν πολύ καλή έρευνα αγοράς όταν πρόκειται να επιλέξουν το ποιος θα τους προσφέρει το κατάλληλο φαγητό. Επομένως, η ευθύνη σε αυτήν την περίπτωση είναι μεγάλη.
Πώς μπορεί, λοιπόν, ένα catering να ξεχωρίσει μέσα σε μια τεράστια αγορά ανταγωνιστών;
- Σύνδεση με διοργανωτές Εκδηλώσεων. Το σημαντικό είναι η επιχείρηση catering να μπορέσει να δικτυωθεί με την αγορά. Θα πρέπει να βρει και να προσεγγίσει όλους εκείνους τους επαγγελματίες που θα την προτείνουν σε εκδηλώσεις ή που θα την επιλέξουν οι ίδιοι.
- Συγκέντρωση στον στόχο. Η δημιουργικότητα είναι, προφανώς, σημαντική. Ωστόσο μια τέτοια επιχείρηση θα πρέπει να μένει συγκεντρωμένη στην ταυτότητα της, να την διατηρεί, καθώς αυτή είναι που θα την εδραιώσει στην αγορά. Οι συνεχόμενες αλλαγές, π.χ. στο μενού, είναι κάτι που ενδεχομένως να μην εκτιμηθεί.
- Ευελιξία. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση η επιχείρηση αυτή να απορρίπτει δουλειές, επειδή θα νιώθει έξω από τα νερά του. Ο μπουφές είναι μεν το κεντρικό στοιχείο, αλλά μπορεί να ζητηθεί κάτι περισσότερο από αυτό και πολύ διαφορετικό.
- Δεν έχει σημασία μόνο το φαγητό. Καλώς ή κακώς, ο πελάτης μιας τέτοιας επιχείρησης δεν την επιλέγει μόνο για τις γεύσεις που προσφέρει. Υπάρχουν κι άλλα στοιχεία, ικανά να διαφοροποιήσουν μια συγκεκριμένη επιχείρηση από όλες τις άλλες όμοιές της. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την εμφάνιση του φαγητού, τον τρόπο που παραδίδεται μια παραγγελία, η εμφάνιση του προσωπικού και ο τρόπος συμπεριφοράς, οι τιμές και φυσικά η συνέπεια.