της Βασιλικής Πούλου
Πώς προσελκύεις χορηγούς που ψάχνουν την καλύτερη δυνατή ευκαιρία για να δώσουν τα χρήματά τους;
Οι εκδηλώσεις και τα συνέδριά σου χρειάζεται να προσφέρουν αυτό ακριβώς που ψάχνουν οι χορηγοί, ώστε να τους κερδίσεις, εν τέλει. Στο κυνήγι αυτό των χορηγιών, έχεις μόνο μια ευκαιρία για να εντυπωσιάσεις τον εν δυνάμει χορηγό σου, για αυτό το λόγο πρέπει να γίνει και σωστά.Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, διοργανωτές, γνωρίζουν καλά πόσο καίριας σημασίας είναι μια χορηγία για την έκβαση των εκδηλώσεων και των συνεδρίων. Με ισχυρές, άλλωστε, χορηγίες μπορείς να προσφέρεις πολλά περισσότερα από όσα με τον δικό σου προϋπολογισμό. Όλη αυτή η διαδικασία, επομένως, χρειάζεται πολλή μελέτη και πολλή σκέψη, αφού αποδεικνύεται κάτι ιδιαίτερα δύσκολο.
Μπορεί εσύ ο ίδιος να θεωρείς το σχέδιό σου καταπληκτικό και μοναδικό, αλλά με ποιον τρόπο καθηλώνεις τον εκάστοτε δυνητικό χορηγό σου;
Πολλές φορές με λίγα λόγια, η απάντηση είναι αρνητική, με εσένα να απογοητεύεσαι. Για τον λόγο αυτό, παρακάτω παρουσιάζονται κάποια σημαντικά βήματα για εσένα, που θέλεις να μετατρέψεις αυτό το “όχι” των δυνητικών χορηγών, σε “NAI”.
- Ξεκίνα νωρίς:
Οι περισσότερες εταιρείες έχουν μια πολύ χρονοβόρα διαδικασία, από τη στιγμή που θα τους προταθεί κάτι, μέχρι να αποφασίσουν αν θα το απορρίψουν ή αν θα το υποστηρίξουν, προσφέροντας χορηγία.
Πολλές φορές αυτή η διαδικασία μπορεί να πάρει και έναν ολόκληρο χρόνο. Επομένως, είναι σημαντικό να ξεκινήσεις νωρίς να ψάχνεις για χορηγούς, γιατί όσο πιο νωρίς, τόσο το καλύτερο.
- Προσδιόρισε επακριβώς το κοινό σου:
Πώς μπορείς να ζητήσεις μια τεράστια χορηγία από μια εταιρεία, όταν δεν μπορείς να εξηγήσεις σε ποιους θα απευθύνεσαι;
Φυσικά δεν αρκεί μόνο μια απλή κατηγοριοποίηση του κοινού. Προτού απευθυνθείς σε πιθανούς χορηγούς θα πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλά την κοινωνική τάξη – την οικονομική κατάσταση – τον τρόπο ζωής – τις συνήθειές του κοινού σου.
- Κάνε ένα σωστό προϋπολογισμό:
Αποφάσισε εξαρχής πόσα χρήματα χρειάζονται για το event σου, έτσι ώστε να έχεις μια πλήρη εικόνα. Η χορηγία μπορεί να είναι ο τρόπος με τον οποίο θα πραγματοποιήσεις όλα όσα θες να προσφέρεις, αλλά αν εσύ ο ίδιος δεν γνωρίζεις όλες τις λεπτομέρειες, που θα κάνουν την διαφορά, δεν θα προσπαθήσει κανείς άλλος να τις μάθει. Τα σωστά οργανωμένα events απαιτούν και εξαντηλική οικονομική οργάνωση.
Αποφάσισε, λοιπόν, ποιο ποσοστό των εξόδων σου θα καλύπτεται από χορηγίες. Απευθύνσου σε λίγους αρχικά, και πριν απευθυνθείς σε άλλους, αναλογίσου πρώτα τι ακόμα αποζητάς και για ποιον λόγο.
Άρθρο από το Περιοδικό SYNEDRIO + EVENT τεύχος 46 (Φθινόπωρο / Χειμώνας 2019)
Διαβάστε εδώ ολόκληρο το τεύχος: www.synedrio.gr/entypo/