Βασικότεροι Παράγοντες Επιτυχίας ενός Συνεδρίου

του Κωνσταντίνου Καραγκούνη

Δεδομένο: το επίπεδο του συνέδρου, του συμμετέχοντος σε μια εκδήλωση, είναι συνήθως πολύ υψηλό.

Αν ρωτούσα ποιοι είναι οι βασικότεροι παράγοντες επιτυχίας ενός Συνεδρίου, μιας Εκδήλωσης, λίγοι θα μου απαντούσαν:

Ευγένεια, Καθαριότητα.

Σε επίπεδο Εκδήλωσης.
Σε επίπεδο Πόλης.
Σε επίπεδο Χώρας.

Οι πολλοί θα απαντούσαν:

Υποδομή – που παρά τις γκρίνιες – έχουμε. Αεροδρόμια, λιμάνια, λεωφορεία, εξαιρετικά ξενοδοχεία και συνεδριακά κέντρα, υπερσύγχρονα οπτικοακουστικά.

Οργανωτική πείρα – που έστω και αν “επιταχύνουμε” την τελευταία στιγμή – έχουμε.

Ευγένεια όμως;

Και μάλιστα υπό συνθήκες πίεσης (να μην πω πανικού) που συνήθως επικρατούν σε μια εκδήλωση. Reception, συντονισμός οπτικοακουστικών, παροχή πληροφοριών, αντιμετώπιση κρίσεων και ακόμη μεταφορές, σίτιση…

Ας τιμήσουμε τον “μύθο” ελληνική φιλοξενία.
Σε μια εκδήλωση δεν υπάρχουν clients αλλά guests όπως λέει και ο φίλος Τάσος Παππάς.
Λέω μύθο σε εισαγωγικά, γιατί έχω αμφιβολίες συγκριτικά με την συμπεριφορά άλλων λαών χωρίς “μύθο”.

Και καθαριότητα;
Αλλιώς ρύπανση;

Από τις παραλίες και τους δρόμους μέχρι την κουζίνα και τα coffee breaks.

Αλλά και ηχητική ρύπανση (βλέπε μηχανάκια με κομμένες εξατμίσεις και “βλαχοκάγκουρες” με φιμέ τζάμια και μπιτάτη μουσική στην διαπασών – οι ηλίθιες αεροτομές δεν με απασχολούν).

Και αισθητική ρύπανση (τεράστιες ταμπέλες διαφημιστικές, κεραίες, ηλιακοί, …).

Στα ξενοδοχεία – αυτά τουλάχιστον που υποδέχονται συνέδρους – τα πράγματα είναι καλά.

Υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης.

Οι διοργανωτές ας ελέγχουν, ας παρατηρούν, ας γκρινιάζουν. Μέχρι την τελευταία στιγμή. Και κάτω από τα χαλιά. Ας απαιτούν η καθαριότητα να είναι μια συνεχής διαδικασία, πολλές φορές την ημέρα και η ευγένεια πρωτεύον χαρακτηριστικό όλων.

Οι σύνεδροι δεν συγχωρούν.

Είπαμε το επίπεδό τους…

Οι διοργανωτές να ελέγχουν πριν όλες τις διαδρομές. Εντός και εκτός. Και να απαιτούν. Από ξενοδόχους, εστιάτορες, δημάρχους, μεταφορείς.
Όχι παθητική αντιμετώπιση.

Ο αρχαιολογικός χώρος που θα επισκεφθούμε στην παράλληλη εκδήλωση δεν είναι καθαρός;
Τηλεφώνημα στους αρμόδιους.

Αγενής σερβιτόρος;
Ζητάμε τον υπεύθυνο.
Δεν είναι κάρφωμα.
Είναι συμμετοχή στην βελτίωση του προϊόντος Ελλάδα.

Τίποτα δεν χαρίζεται. Κατακτάται.

Σε τελευταία ανάλυση δεν είμαστε μόνο υπήκοοι.
Αλλά και τροφοδότες οικονομικών πόρων.
Της κεντρικής διοίκησης, της Τοπικής αυτοδιοίκησης, των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών.

Γι’ αυτό να ρωτάτε συνέχεια τους συνέδρους.
Σας αντιμετωπίζουν με ευγένεια;
Υπάρχει καθαριότητα;

Είτε ο σύνεδρος είναι από την Λωζάννη,
είτε από την Κοζάνη.
Και αν η γλώσσα τους είναι σπάνια…
οι διερμηνείς μας είναι εξαιρετικοί.

(Σεπτέμβριος 2007)