Σε συζητήσεις με φίλους που προμηθεύουν με υπηρεσίες ή προϊόντα Συνέδρια και Εκδηλώσεις, με ρωτάνε που συμφέρει να προβάλλονται.
Τολμώντας – είναι δύσκολη η συμβουλή σε θέμα που έχεις άμεσο συμφέρον – θα έλεγα επιγραμματικά και με απλά λόγια τα εξής:
Η τηλεόραση – πολύ καλό μαζικό Μέσο – κοστίζει πολύ ακριβά ανά αποδέκτη του διαφημιστικού μηνύματος με πιθανότητα να αποφασίσει στους επόμενους μήνες την αγορά / ενοικίαση υπηρεσιών ή προϊόντων για ένα Συνέδριο, μία Εκδήλωση.
Δηλαδή, για παράδειγμα, μπορεί να δουν το μήνυμά σας 1.000.000 άτομα αλλά τα 500 άτομα από αυτά να αποφασίζουν για Συνέδρια και Εκδηλώσεις. Θα έχετε πληρώσει χιλιάδες ευρώ για 500 μόνο άτομα.
Το ίδιο αναλογικά ισχύει και για το Ραδιόφωνο, τις Εφημερίδες, τα Περιοδικά ποικίλης ύλης.
Μετά έχουμε τα πιο ειδικά Μέσα: Οικονομικές εφημερίδες, Ειδικά περιοδικά. Εδώ έχουμε χαμηλότερο κόστος προβολής ανά άτομο που σας ενδιαφέρει.
Και τέλος τα εξειδικευμένα στον τομέα των Συνεδρίων και Εκδηλώσεων Μέσα όπου έχουμε το χαμηλότερο κόστος ανά άτομο που σας ενδιαφέρει. Φυσικά εδώ πρέπει να προσέξετε αν το Μέσο έχει πραγματική απήχηση.
Για όσους ενδιαφέρονται για Συνέδρια και Εκδηλώσεις από το εξωτερικό, δεν θα πρέπει να ξεχνάνε ότι για το 95% εξ αυτών, εισηγούνται ή αποφασίζουν Έλληνες κάτοικοι Ελλάδας. (Όπως ο P.C.O. του εξωτερικού αναθέτει στον Έλληνα P.C.O./D.M.C., το Association που συμβουλεύεται το μέλος του που είναι Έλληνας ή έχει φίλο Έλληνα, η μητρική που χρησιμοποιεί την θυγατρική της εταιρεία στην Ελλάδα, κ.α.)
Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για την προβολή στο Internet. Αρχίζοντας από τα web sites μεγάλης επισκεψιμότητας, ατόμων όμως με ποικίλα ενδιαφέροντα και φτάνοντας στα ειδικά web sites, με μικρή σχετικά επισκεψιμότητα, αλλά πιθανόν ατόμων με μεγάλο σχετικό ενδιαφέρον.
Και εξειδικεύοντας, η διαφήμιση σε ένα κοινό υψηλού επιπέδου, όπως είναι αυτοί που αποφασίζουν για Συνέδρια και Εκδηλώσεις, δεν καθορίζει / επιβάλλει, αλλά ενημερώνει:
Εμείς προσφέρουμε αυτό… Όταν θελήσετε κάτι σχετικό… Βάλτε μας στην short list…
Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι, η διαφήμιση στην εποχή μας είναι απαραίτητη στην προσπάθεια ανάπτυξης των εργασιών μιας επιχείρησης.
Πάντα μαζί όμως με ποιότητα και σωστή τιμή των υπηρεσιών ή προϊόντων που πουλάει, καθώς και με την συνέπειά της.
(Φεβρουάριος 2007)