Θα έπρεπε να είμαστε πρώτοι στα συνέδρια!

του Κωνσταντίνου Καραγκούνη

Παγκοσμίως!
Υπερβολή;
Όχι. Και να γιατί.
Ας ξεκινήσουμε από τα επιστημονικά Συνέδρια.
Με τους περισσότερους επιστημονικούς όρους να είναι λέξεις ελληνικές και με Τόπους σύμβολα όλων σχεδόν των γνωστικών πεδίων, έχουμε τα «Brand Names».
Τις σημερινές μεγάλες αξίες.
Το μεγάλο κεφάλαιο.
Σκεφτείτε τι αξίζει πιο πολύ σήμερα, ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο (οικόπεδα, κτίρια, μηχανήματα, αποθήκες…) ή ένα σήμα.
Μια λέξη μόνο!
Nike, Mars, Coca Cola, Dior, Apple…
Και εμείς «brand names» σε όλους τους επιστημονικούς κλάδους έχουμε πολλά.
Ιπποκράτης – Ιατρική – Κως,
Δημόκριτος – Πυρηνική Φυσική – Θράκη,
Πυθαγόρας – Μαθηματικά – Σάμος,
Σωκράτης (ή Πλάτωνας αν θέλετε) – Φιλοσοφία – Αθήνα, Αριστοτέλης – Λογική – Μακεδονία,
Νόμοι – Γόρτυνα – Ηράκλειο,
Ολυμπιακοί Αγώνες – Αθλητισμός – Ολυμπία,
αλλά και πολλά άλλα σε θέατρο, ιστορία, ποίηση, γλυπτική…
Δεν λέω ότι όλα τα Διεθνή επιστημονικά συνέδρια θα έπρεπε να γίνονται στην Ελλάδα… αλλά στα 5 που έχουν σχέση με τα Μαθηματικά το ένα δεν θα μπορούσε να το κερδίσει η Σάμος;
Και στα 5 Ιατρικά το ένα η Κως… και ούτω καθ’ εξής.
Άλλωστε καλό κλίμα έχουμε, διασκέδαση προσφέρουμε, στην Ευρώπη δίπλα (και εντός) είμαστε, στην Αμερική υπάρχουν πολλοί Έλληνες επιστήμονες, και εξαιρετική συνεδριακή υποδομή και ανθρώπινο δυναμικό πλέον διαθέτουμε.
Πάμε τώρα στα εταιρικά συνέδρια.
Για τους τελευταίους λόγους: κλίμα, διασκέδαση, υποδομή, ξένες γλώσσες, εγγύτητα, δεν αξίζουμε ένα στα δέκα εταιρικά συνέδρια της Χ διεθνούς τράπεζας, της Ψ πετρελαϊκής εταιρείας,
της Ω πολυεθνικής τροφίμων;
Δηλαδή από ένα στα πέντε μέχρι ένα στα δέκα.
Δηλαδή πρώτοι στον κόσμο!
Γιατί όμως δεν είμαστε;
Προϊόν έχουμε πολύ καλό, «brand names» εξαιρετικά.
Είναι πολύ απλό. Δεν ξέρουμε να πουλάμε.
Κράτος, τοπική αυτοδιοίκηση, ιδιώτες.
Γιατί ο καλός έμπορος δεν ανοίγει ένα μαγαζί και περιμένει.
Φέρνει ο ίδιος τον πελάτη.
Και δεν είναι ντροπή αυτό.
Το να είσαι καλός έμπορος δηλαδή.
Ούτε για ένα υπουργό ούτε για ένα νομάρχη.
Ανεξάρτητα πολιτικής ιδεολογίας.
Αγαπητοί μας ηγέτες.
Ψάξτε για συνεργάτες που ξέρουν από marketing.
Ψάξτε για συνεργάτες που ξέρουν να πουλάνε.
Και στηρίξτε τους.
Φέρτε μας πελάτες, εκμεταλλευόμενοι την «καλή φήμη» τόπων, ανθρώπων, λέξεων.
Για συνέδρια, συμπόσια, εκδηλώσεις στη χώρα που άνθισε ο διαλογισμός, η μετάδοση γνώσης, η επικοινωνία.
Το να κάνουμε το 1% της παγκόσμιας αγοράς συνεδρίων 2%,
είναι αποτυχία.
Στόχος είναι η πρωτιά!

(Φεβρουάριος 2008)