Συνέντευξη: Kώστας Παπαχριστοφόρου

photo_2__________3Πώς βλέπετε το μέλλον του συνεδριακού τουρισμού στην Ελλάδα και ποιοι παράγοντες θα βοηθούσαν;
Ο συνεδριακός τουρισμός, στην Ελλάδα θα μπορούσε και θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί με την ίδια σοβαρότητα που αντιμετωπίζεται η τουριστική βιομηχανία γενικότερα, δηλαδή ως ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης της Ελλάδας.
Οι στατιστικές δεν είναι αισιόδοξες και η πτωτική τάση εμφανής, και όπως ανακοινώθηκε από την ICCA, ενώ μέχρι το 2010 η Ελλάδα κατείχε την 19η θέση, για το 2012 βρίσκεται στην 40η θέση στην κατάταξη  του Συνεδριακού Τουρισμού. Η εικόνα σαφώς και πρέπει να ανατραπεί. Για να συμβεί όμως αυτό χρειάζεται σοβαρή και μεθοδική εμπλοκή των επαγγελματιών του Ξενοδοχειακού  χώρου αλλά και η υποστήριξη και ο προγραμματισμός από μέρους του κρατικού τομέα. Οι δύο τομείς πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους με κοινό όραμα την άνοδο και την ανάπτυξη του κλάδου.
Με κοινές προσπάθειες να αλλάξουμε τα δεδομένα, οι εκπρόσωποι του Ξενοδοχειακού – συνεδριακού χώρου να επενδύσουν στην ποιότητα των παροχών τους, στο υψηλό σέρβις και στον εκμοντερνισμό του εξοπλισμού τους ώστε να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των αναγκών των συνεδρίων που θέλουν να φιλοξενήσουν. Ο στόχος μας πρέπει να είναι να γίνουμε πόλοι έλξης φιλοξενίας των συνεδριακών δρώμενων  και να ανταπεξέλθουμε επάξια στις απαιτήσεις αλλά και στις προδιαγραφές που υποστηρίζουν τις δραστηριότητες του συνεδριακού τουρισμού.
Και βεβαίως με τον κρατικό φορέα να συμβάλλει στην εξυπηρέτηση, προώθηση και προβολή της χώρας μας ως έναν προορισμό συνεδριακού ενδιαφέροντος.
Η  ειδοποιός διαφορά και ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας στην επιλογή ενός προορισμού είναι η πρόσβασή από το σημείο της αφετηρίας. Ο χρόνος και ο τρόπος πρόσβασης. Ένας εύκολα προσβάσιμος προορισμός έχει σαφώς ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από μια απομακρυσμένη περιοχή ή εγκατάσταση η οποία πιθανόν και να υπερτερεί σε παροχές ή δυνατότητες. Βεβαίως απαραίτητο και δεδομένο είναι το επίπεδο παροχών της ευρύτερης περιοχής, τι δηλαδή μπορεί να προσφέρει η περιοχή στον επισκέπτη-σύνεδρο, ώστε να γίνει ελκυστικότερη σε σχέση με κάποια άλλη. Η γεωγραφία, η φυσική ομορφιά ή η ιστορική κληρονομιά ενός τόπου μπορεί να αποτελέσουν ισχυρό παράγοντα επιλογής ενός τόπου. Άλλωστε ένα Ξενοδοχείο, θα πρέπει να μπορεί να προσφέρει εκτός από την άψογη οργάνωση ενός συνεδρίου και εναλλακτικές παροχές υπηρεσιών (εκδρομές, εκδηλώσεις, δρώμενα, διασκέδαση κλπ) στους σύνεδρους παρέχοντας μια ολιστική πρόταση καθιστώντας το σημείο ως προτεινόμενο προορισμό συνεδριακού τουρισμού.

Ποια τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας/κοινωνίας από τα συνέδρια;
Ο συνεδριακός τουρισμός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης του πνεύματος και της καλλιέργειας μιας χώρας. Ένα πρόγραμμα που υποστηρίζει την ανταλλαγή ιδεών, την μεταφορά γνώσεων και τεχνογνωσίας σε διάφορα επίπεδα και από διάφορες ειδικότητες, και την εκπαίδευση των επαγγελματιών στους εκάστοτε κλάδους.  Θα μπορούσε να είναι ένα πρόγραμμα που συμβάλλει ενεργά στην επαγγελματική εξέλιξη των συμμετεχόντων σε επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μέσο επαφής επαγγελματιών ανά κλάδο που κατά βάση συμβάλλει στην αύξηση εσόδων τόσο στο τοπικό όσο και στο ευρύτερο πλαίσιο των συμμετεχόντων.
Η διοργάνωση ενός συνεδρίου δεν ωφελεί το Ξενοδοχείο μόνο που το φιλοξενεί αλλά πρέπει να καλύπτει ένα μεγαλύτερο πλαίσιο υπηρεσιών που συνδέεται, τα έσοδα από την οργάνωση και υλοποίηση ενός συνεδρίου, δηλαδή, τον τόπο που το φιλοξένει, τους επαγγελματίες που ζουν στον τόπο και προσφέρουν/παρέχουν τις υπηρεσίες τους καλύπτοντας τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της διοργάνωσης. Ωφελείται λοιπόν εκτός της τοπικής οικονομίας και η ευρύτερη οικονομία του τόπου. Επιτυγχάνεται η προβολή και ενδυνάμωση της χώρας μας τόσο σε τοπικό και μεμονωμένο, ανά Ξενοδοχείο, στοιχείο αλλά και πανελλαδική έκταση.

Τι θα συμβουλεύατε ένα διοργανωτή να προσέξει κατά την επιλογή ενός χώρου για την φιλοξενία ενός συνεδρίου / event.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή της συζήτησής μας, ο διοργανωτής θα πρέπει να προσέξει ο προορισμός που προτείνει να καλύπτει 3 βασικά στοιχεία. Την προσβασιμότητα, το profile – χαρακτήρα του Ξενοδοχείου και τις εγκαταστάσεις του, οι οποίες  να αντεπεξέρχονται στις απαιτήσεις των δρώμενων που θα φιλοξενήσει. Και βεβαίως τις παροχές που θα συνοδεύουν –εμπλουτίζουν την πρόταση του και θα την κάνουν πιο ελκυστική και ανταγωνιστική.

Ποιό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του Thermae Sylla Spa Wellness Hotel;
Το πλεονέκτημά του Thermae Sylla Spa & Wellness Hotel είναι ότι εδώ έχουμε την δυνατότητα να συνδέσουμε με απόλυτη επιτυχία και τα 3 σημεία που ανέφερα παραπάνω. Στo Thermae Sylla Spa Hotel, μια συνεδριακή εκδήλωση είναι επιτυχημένη γιατί το Ξενοδοχείο μας είναι εύκολά προσβάσιμο. Η κοντινή από τα μεγάλα αστικά κέντρα θέση του, η συχνή και εύκολη πρόσβαση είτε από στεριά, είτε από θάλασσα, το εξαιρετικό προφίλ του Ξενοδοχείου μας και οι υψηλές προδιαγραφές των υπηρεσιών μας, μαζί με ένα πολύ ελκυστικό και πλούσιο πακέτο δραστηριοτήτων που ο σύνεδρος μπορεί να απολαύσει τις εκτός συνεδρίου ώρες, δηλαδή τα πακέτα θεραπειών του spa μας, τη θεραπευτική του χαλάρωση στο ιαματικό νερό και βέβαια, εξαιρετικές γαστρονομικές επιλογές που ταιριάζουν ή προσαρμόζονται με τις προτιμήσεις των πελατών  μας, συμπληρώνουν το τρίπτυχο μιας επιτυχημένης διοργάνωσης. Ας μην ξεχνάμε βεβαίως να αναφέρουμε ότι εκτός από τα παραπάνω, το Thermae Sylla Spa, συγκαταλέγεται στα 10 καλύτερα ξενοδοχεία-spa στον κόσμο, γεγονός που ήδη διασφαλίζει μια εξαίρετη διαμονή και υψηλή ποιότητα υπηρεσιών του προς τον πελάτη του, επαναλαμβανόμενο ή νέο.

Τι ποσοστό του τζίρου σας είναι τα Συνέδρια, Σεμινάρια, Εκδηλώσεις;
Περίπου το 20%

Ποιοι οι στόχοι του Thermae Sylla Spa Wellness Hotel για τα επόμενα χρόνια;
Οι στόχοι μας, είναι να προβάλουμε ένα «φρέσκο προφίλ» του Thermae Sylla Spa, τόσο στη λειτουργία του, όσο και στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Να αλλάξουμε το ηλικιακό μας κοινό, παρουσιάζοντας το ανανεωμένο μας πρόσωπο, αλλά παράλληλα κρατώντας την αίγλη του 5αστερου προορισμού που αναζητά ο επαναλαμβανόμενος πελάτης μας εδώ και πολλά χρόνια, αλλά και κερδίζει τον νέο πελάτη που θα μας εμπιστευτεί.
Είμαστε στην αρχή μιας νέας εποχής για το Thermae Sylla, με ανανεωμένη δομή λειτουργίας, με ιδιαίτερη έμφαση στο προσωπικό σέρβις ως απαραίτητο στοιχείο για ένα boutique ξενοδοχείο.
Σκοπός μας είναι να καλύψουμε ολιστικά τις ανάγκες του πελάτη, να παρέχουμε επιλογές διασκέδασης, χαλάρωσης, γαστρονομικές εκπλήξεις, εξαιρετικής ποιότητας θεραπείες, κάνοντας το Thermae Sylla τον ιδανικό και αγαπημένο προορισμό του παγκόσμιου ταξιδιώτη που επιλέγει spa διακοπές. Δώσαμε και δίνουμε μεγάλη σημασία στην προβολή του Ξενοδοχείου μας στις ξένες αγορές, που είναι απαιτητικές και ενημερωμένες με τους παγκόσμιους προορισμούς spa.
To Thermae Sylla Spa έχει ένα χαρακτηριστικό πλεονέκτημα, τον χαρακτήρα του. Είναι ένα από τα λίγα διατηρητέα κτήρια με σταθερή λειτουργία τόσων ετών και βεβαίως το γεγονός ότι δεν υπάρχει άλλο πολυτελές ξενοδοχείο στην Ελλάδα που να διαθέτει φυσικό ιαματικό νερό. …άλλωστε, σε εμάς το Ιαματικό νερό …κάνει την διαφορά.

[divider]
Kώστας Παπαχριστοφόρου: γεννήθηκε στην Λεμεσό της Κύπρου,  σπουδάζει στην Αμερική και αποκτά το Μεταπτυχιακό του στην Διοίκηση Ξενοδοχειακών Μονάδων. Με την επιστροφή του αποκτά πολλές διακρίσεις στον Ξενοδοχειακό κλάδο σε Ελλάδα και Κύπρο,  είναι μέλος Πανευρωπαϊκών και Ελληνικών τουριστικών φορέων και Οργανισμών. Μιλά αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά. Με πολυετή πείρα στην διοίκηση και λειτουργία πολυτελών Ξενοδοχειακών Μονάδων σε, Κύπρο και Ελλάδα και πάνω από 30 χρόνια ενεργή και δυναμική παρουσία και συμμετοχή στην ανάπτυξη της ελληνικής τουριστικής αγοράς. Με διακεκριμένη θέση και σταθερή πορεία από το 1979 στην Ξενοδοχειακή Αρένα. Γενικός Διευθυντής Λειτουργίας του Ομίλου Aldemar Hotels & Spa, Γενικός Διευθυντής του Porto Elounda Deluxe Resort & Six Senses Spa & Golf Hotel, και του Elounda Peninsoula All Suite Hotel, του Minoa Palace, Διετέλεσε Γενικός Διευθυντής στο Residence Yiorki, Golden Bay Beach Hotel, Pioneer Beach Hotel στην Κύπρο. Ανέλαβε ανοίγματα επτά (7) ξενοδοχείων  σε Ελλάδα και Κύπρο. Παραμένει στην Ελληνική αγορά προσανατολισμένος στην διοίκηση και ανάπτυξη πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων ενώ τον Ιανουάριο του 2013 αναλαμβάνει την θέση του  Γενικoύ Διευθυντή του Thermae Sylla Spa & Wellness Hotel.

(Σεπτέμβριος 2013)