Διαγωνισμοί, shows, θέαμα, συναντήσεις και φυσικά, τουρισμός…
Η Ελλάδα, η οποία πριν από 2.500 χρόνια δημιούργησε τα πρότυπα της αισθητικής και της ομορφιάς, πρότυπα που εξακολουθούν να αποτελούν ακόμα και σήμερα, σημεία αναφοράς παγκοσμίως, είχε την μεγάλη τιμή να διοργανώσει τον Τελικό Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Κομμωτικής “Finale de la coupe d’ Europe ’97”, στην Αθήνα, 1 & 2 Ιουνίου 1997. Με πρωτοβουλία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Κομμωτών (C.I.C. καιO.A.I) και με τη συνεργασία της L’ OREAL Coiffure, το Hellenic Tours “Synodos” είχε τη μοναδική εμπειρία να επιμεληθεί της οργάνωσης της τεράστιας αυτής εκδήλωσης, που είναι γνωστή για τον πρωτοποριακό σχεδιασμό και την τελειότητα της παρουσίασης.
Η πρωταρχική ιδέα ήταν να συγκεντρώσουν κομμωτές και επαγγελματίες του είδους από περισσότερες από 50 χώρες του κόσμου, περίπου 10.000 άτομα σε ένα χώρο για τρία διαφορετικά αντικείμενα, το Διαγωνισμό, τις Επιδείξεις Κομμωτικής Τέχνης και την γιγαντιαία Έκθεση των 2.500 τ.μ. Για τους πιστούς του Διαγωνισμού, αυτή ήταν μία ευκαιρία να συμμετέχουν άμεσα σε μία από τις πιό γνωστές διοργανώσεις στο χώρο της Κομμωτικής. Ειδικότερα δε, να ανακαλύψουν όλο το ταλέντο των Ελλήνων συμμετεχόντων, οι οποίοι διαγωνίσθηκαν και για ένα ακόμη έπαθλο, το “ΠΑΡΘΕΝΩΝ”. Για τους “fans” των shows,υπήρχε αναμφισβήτητα κάτι ακόμα ενδιαφέρον να δουν, καθώς κάθε αποστολή είχε φέρει μία ή περισσότερες ομάδες για να παρουσιάσουν θεάματα, υψηλών προδιαγραφών, όπως συνηθίζεται σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Και γ’ αυτούς που ψάχνουν για καινούριες ιδέες, η Έκθεση των 2.500 τ.μ. με παγκόσμια συμμετοχή τους έδωσε την ευκαιρία, κατά τη διάρκεια των δύο αυτών ημερών, να ανακαλύψουν τα νέα προϊόντα περιποίησης και καλλωπισμού των μαλλιών, μοντέρνο εξοπλισμό και λειτουργική επίπλωση, περιοδικά με όλες τις σύγχρονες τάσεις της κομμωτικής τέχνης και των “coupe”, δηλαδή, όλα αυτά που αποτελούν τη βάση των κομμωτηρίων. Επίσης, κατά τη διάρκεια του Πανευρωπαϊκού Διαγωνισμού έγινε και ο τελικός του”Colour Trophy” της L’ OREAL Professionel Ελλάδας, όπου παρουσιάσθηκαν όλες οι σύγχρονες τάσεις στις βαφές μαλλιών μέσα σε μία πανδαισία χρωμάτων και στυλ. Καθώς και επιδείξεις από γνωστούς οίκους κομμωτικής του εξωτερικού, όπως της ομάδαςTony & Guy του Λονδίνου, της Laeticia Guenaou – Paris Manga από το Παρίσι και του Έλληνα Ηλία Παπαηλιού, με θέμα “οι Κομμώσεις στην Αρχαία Ελλάδα”.
Παράλληλα, υπήρξαν και επιμέρους συνεδριάσεις και συναντήσεις της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Κομμωτών και
των διαφόρων επιτροπών, οι οποίες έγιναν, με μεγάλη επιτυχία, στο ξενοδοχείο Athenaeum Intercontinental από 31 Μαίου έως 4 Ιουνίου 1997.
Το “Finale de la coupe d’ Europe ’97″μέσα από τις διαδικασίες του Διαγωνισμού και του συνεδρίου, εκτός από θέαμα, πέρασε και μηνύματα όπως την περίπλοκη σχέση “Μαλλιά και Προσωπικότητα”. Και όταν η αυλαία έπεσε, την τελετή λήξης ακολούθησε μία μεγαλειώδης αποχαιρετιστήρια δεξίωση για 500 περίπου επίτιμους καλεσμένους σε ιδιωτικό πολυτελές γιώτ, το οποίο έπλεε μέχρι τις πρώτες πρωϊνές ώρες στα φωτισμένα νερά του Σαρωνικού. Μία πολυμελής παγκοσμίου φήμης ορχήστρα, χορευτικά συγκροτήματα και happenings με ειδικά εφέ συμπλήρωσαν τη μεγαλειώδη αυτή παραγωγή, μοναδική για τα Ελληνικά δεδομένα.
Η εταιρεία που επιλέχθηκε να διαχειρισθεί τη διοργάνωση αυτή, ήταν το Hellenic Tours με την πρωτοποριακή, εξειδικευμένη ομάδα του στο χώρο του Event & Communications Management “Synodos”.
“Απ’ όσο ξέρουμε, από κανέναν άλλον δεν ζητήθηκε να συμμετέχει στην προσφορά” λένε οι υπεύθυνοι του Hellenic Tours. “Τους άρεσε ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις και ότι προσφέρουμε ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών. Από την αρχική ιδέα, το σχεδιασμό, την παρουσίαση, μέχρι την παραγωγή, την τεχνική υποστήριξη και την υλοποίηση της εκδήλωσης, αφοσιωνόμαστε ολοκληρωτικά στοproject”.
“To concept φαινόταν, αρχικά, αρκετά απλό”, συνεχίζουν. “1.000 περίπου συμμετέχοντες από 50 χώρες και 7.000 επισκέπτες, προορισμός “Αθήνα”, δύο ημέρες διαγωνισμού και έκθεσης και κάποιες επιμέρους συνεδριάσεις της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας και των Επιτροπών”. Όμως, η αναζήτηση και έρευνα κατάλληλου “venue”στην Αθήνα ήταν μία αναμφισβήτητη πρόκληση, καθώς πολύ λίγοι χώροι είναι αυτοί που μπορούν να στεγάσουν μία παρόμοια διοργάνωση, όταν εμπλέκονται και κάποια άλλα κριτήρια: Τεράστια σε τετραγωνικά έκταση, ειδικές κατασκευές και σκηνικά, πτήσεις από 50 χώρες, κοντινές αποστάσεις από τα ξενοδοχεία και πάνω απ’ όλα η επιθυμία των οργανωτών να κρατήσουν το κόστος σε χαμηλά επίπεδα παρόλο που το “Finale de la coupe d’ Europe 1997” ήταν μία εκδήλωση που δεν θα μπορούσε με τίποτα να φιλοξενηθεί σε ένα παραδοσιακά “συνεδριακό” χώρο.
Έτσι, ο χώρος που τελικά επεκράτησε ήταν το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, το οποίο διαμορφώθηκε κατάλληλα για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες αφ’ ενός του στησίματος του Διαγωνισμού και του πολυδιάστατου σκηνικού στην Αρένα, τις επιδείξεις γνωστών οίκων κομμωτικής της Ελλάδας και του εξωτερικού, αφ’ ετέρου την μεγάλη Έκθεση και… περισσότερους από 8.000 επισκέπτες. Η ιδέα του Σταδίου, για ένα τέτοιο γεγονός, παρουσίαζε πολλά οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα, καθώς έπρεπε να καλυφθεί ένας τεράστιος κενός χώρος με πολυδιάστατα σκηνικά, πασαρέλλες, καθρέπτες και καθίσματα, έτσι ώστε να είναι εφικτή, απ’ όλα τα σημεία, η οπτική και φυσική επαφή των διαγωνιζομένων με τους κριτές και το κοινό, και του κοινού με τις επιδείξεις και τα shows και να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στον Εκθεσιακό χώρο και στα Εστιατόρια, δίνοντας ταυτόχρονα την αίσθηση μιας μεγαλειώδους παραγωγής. Μία σύγχρονη, πολυμελής ομάδα σκηνογράφων, τεχνικών παραγωγής και ήχου επιστρατεύθηκε για 12 εβδομάδες για την υλοποίηση των ιδεών. Το αποτέλεσμα ήταν πράγματι εντυπωσιακά μοναδικό, καθώς τα γιγαντιαία σκηνικά αναδείχθηκαν με ειδικό θεατρικό φωτισμό, ακτίνες laser και ηχητικά εφφέ.
“Οι οργανωτές και ιδιαίτερα η L’OREAL, δίνουν τεράστια έμφαση στην τελειότητα της παραγωγής όλων τους των εκδηλώσεων και η σημασία στη λεπτομέρεια ήταν ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο. Παρόλες, όμως τις δυσκολίες της παραγωγής και τις αντιξοότητες της Ελληνικής πραγματικότητας σε τέτοιου μεγέθους εκδηλώσεις, με την πρωτοτυπία και τη μοναδικότητα της κεντρικής ιδέας, την αρτιότητα της παραγωγής και τη λειτουργικότητα της παρουσίασης δημιουργήσαμε, από την αρχή μέχρι το τέλος, ένα γεγονός όπου οι προβολείς φώτιζαν συνέχεια αδιαμφισβήτητα την ελεύθερη έκφραση και την επιτυχημένη επικοινωνία” υπερηφανεύεται, με το δίκιο της βέβαια, η ομάδα Synodos του Hellenic Tours. “H φιλοσοφία τουHellenic Tours βασίζεται στη στενή συνεργασία και πλήρη εξυπηρέτηση του κάθε μας πελάτη, καθώς και στις σωστές επαγγελματικές και αρμονικές σχέσεις με τους προμηθευτές μας” λέει ο Διευθυντής Marketing και Πωλήσεων, Τάσος Διαβάτης. “Το αποτέλεσμα είναι μία επιτυχημένη και αμοιβαίως ικανοποιητική συνεργασία που εγγυάται την πρωτοτυπία, τη δημιουργικότητα και την τεχνική τελειότητα σε κάθε μας εκδήλωση”. Ήταν ένα ακόμα παράδειγμα της αφοσίωσης του Hellenic Tours και της ομάδας του Synodos στο σλόγκαν της εταιρείας “Service in action”.
(Οκτώβριος 1997)