Events και Social Media

της Έλενας Καραγκούνη

1Δεν αποτελεί μυστικό, ότι το Διαδίκτυο έχει μεταβάλει κάθε πτυχή της επαγγελματικής μας ζωής, από την απλή καθημερινή επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων, μέχρι το κλείσιμο υπερεθνικών συνεργασιών. Συγκεκριμένα, επιχειρήσεις έχουν στραφεί στα social media για να διαφημιστούν και για να διευρύνουν το κοινό των καταναλωτών-πελατών τους, εκμεταλλευόμενοι τις πολυάριθμες παροχές τους, με πιο σημαντική, την αμεσότητα στην επικοινωνία. Αυτή ακριβώς η δυνατότητα μετάδοσης ενός γεγονότος (λεκτικά, εικονικά και ηχητικά), τη στιγμή που συμβαίνει, μέσα σε μόνο λίγα δευτερόλεπτα, είναι που έχει κάνει περιζήτητη τη χρήση των νέων αυτών μέσων σε εκδηλώσεις ανά τον κόσμο.

Αναμφίβολα, τα Social Media έχουν αλλάξει τη μορφή των εκδηλώσεων, από τον τρόπο που διαφημίζονται, μέχρι τον τρόπο που υλοποιούνται, προσθέτοντας ιδιαίτερη αξία σε αυτά.

Ας δούμε, λοιπόν, κάποιες από τις νέες θετικές εξελίξεις στο χώρο των εκδηλώσεων, ως αποτέλεσμα της χρήσης των Social Media:

1. Η διαφήμιση από στόμα σε στόμα αποκτά τεράστιες διαστάσεις
Πρωτίστως, μέσω των Social Media, μπορεί να προβληθεί η εκάστοτε εκδήλωση και να γίνει ευρέως γνωστή με ελάχιστο κόστος και σε λίγο μόνο χρόνο, ενώ παράλληλα μπορούν να παρουσιαστούν πληροφορίες σχετικές με την εκδήλωση, όπως το πρόγραμμά της, καθώς και χάρτης με οδηγίες για να φτάσουν, χωρίς ταλαιπωρία, οι καλεσμένοι στον χώρο διεξαγωγής. Επίσης, εκδηλώσεις, όπως συνέδρια και σεμινάρια, είναι φορείς εμπειριών και νέων πληροφοριών, που πλέον οι συμμετέχοντες -χάρη στα Social Media- μπορούν να τις μοιραστούν, με ένα ευρύτερο κοινό, πέρα από τα χωρικά όρια της εκδήλωσης.

2. Τα Social media διευκολύνουν τη συμμετοχή των παρευρισκόμενων σε μία εκδήλωση
Σύμφωνα με έρευνα του Michigan State University, τα άτομα που χρησιμοποιούν το Twitter κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος – διάλεξης, απορροφούν και κατανοούν καλύτερα τη μαθησιακή εμπειρία. Συνεπώς, τα νέα αυτά μέσα, μας δίνουν το κίνητρο αλλά και τη δυνατότητα για ενεργητικότερη συμμετοχή σε μία εκδήλωση, ενώ ταυτόχρονα βοηθούν στην εμπέδωση και εν τέλει απομνημόνευση πληροφοριών και ιδεών, όπως η παραδοσιακή πρακτική του να κρατάμε σημειώσεις, ωστόσο με ένα πιο σύγχρονο και διασκεδαστικό τρόπο.

3. Καλύτερη ανταπόκριση της εκδήλωσης στις προσδοκίες των συμμετεχόντων
Τα Social Media καθιστούν δυνατή μία συνεχή ανάδραση οργανωτών και συμμετεχόντων. Κάθε στιγμή της εκδήλωσης, οι οργανωτές, μπορούν να δουν στα Social Media, τι δημοσιεύσεις γίνονται σχετικά με την εκδήλωση και να ενημερωθούν για το πώς αντιμετωπίζει το κοινό την εκδήλωση, ποιες είναι οι γενικές εντυπώσεις του και τι ενδεχομένως θα προτιμούσαν διαφορετικά (π.χ. στο πρόγραμμα). Έτσι, όπου είναι δυνατόν, μπορούν να γίνουν μικροαλλαγές, ενώ μπορούν να ενισχυθούν τα δυνατά σημεία της εκδήλωσης. Η κριτική πλέον δεν γίνεται ετεροχρονισμένα αλλά στο «συμβαίνει τώρα» και ως εκ τούτου υπάρχει χρόνος και δυνατότητα αναπροσαρμογής στα θέλω των καλεσμένων.

Εν κατακλείδι, τα Social Media έχουν μεταβάλει ριζικά τον τρόπο, που χτίζονται και διατηρούνται οι ανθρώπινες σχέσεις πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά την εκδήλωση, το τρόπο που διαφημίζεται μία εκδήλωση, τον τρόπο συμμετοχής των παρευρισκόμενων στην εκδήλωση και – εν τέλει – τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγησή της. Συνεπώς, από τα πρώτα στάδια σχεδιασμού μίας εκδήλωσης, μέχρι και τη διεξαγωγή της, δεν πρέπει να αμελείται η σημασία του νέου αυτού μέσου.

2

(Μάιος 2014)