Το μέλλον των Συνεδρίων και των Meetings σύμφωνα με τη Marriott

της Έλενας Καραγκούνη

Η CEO της Marriott, Arne Sorenson, δημοσίευσε ένα βίντεο στο οποίο γίνεται συζήτηση για το πώς θα εξελιχθούν τα Meetings το 2016 στο χώρο της φιλοξενίας. Η συζήτηση έλαβε χώρα στο ετήσιο Professional Convention Management Association (PCMA) στο Βανκούβερ. Στο βίντεο επισημαίνονται 5 τάσεις, οι οποίες προέκυψαν μετά από πολυάριθμες συζητήσεις με διοργανωτές συνεδρίων και εκδηλώσεων την χρονιά που μας πέρασε, και που αναμένεται να υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια.Untitled-1

 

  • Sensory Analytics (Αισθητηριακή Ανάλυση) : Η σύλληψη του παλμού μίας εκδήλωσης μέσω του Ίντερνετ των πραγμάτων

Τα τελευταία χρόνια, έχει υπάρξει πολλή συζήτηση σχετικά με την ενσωμάτωση “φάρων” σε συνέδρια ως ένας τρόπος για να συλλεχθούν δεδομένα σχετικά με την κίνηση των συμμετεχόντων. Το 2016, αυτή η συζήτηση πάει ένα βήμα παραπέρα με την προσθήκη του Ίντερνετ των πραγμάτων, ώστε να δημιουργηθεί μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα χάρη στη δυνατότητα των συσκευών να αντιληφθούν την εμπειρία ενός meeting και τα αποτελέσματά του. Ειδικοί σένσορες θα ενημερώνουν ανά πάσα στιγμή το διοργανωτή πως εξελίσσεται η εκδήλωση (εάν οι συμμετέχοντες χάνουν το ενδιαφέρον τους ή συμμετέχουν ενεργά) και ανάλογα εκείνος θα κάνει τις απαραίτητες αλλαγές για να διασφαλίσει την επιτυχία της εκδήλωσης. Όπως πολύ χαρακτηριστικά αναφέρεται στο βίντεο, οι διοργανωτές μετατρέπονται στους απόλυτους χαμαιλέοντες, καθώς θα προσαρμόζονται συνεχώς στα νέα δεδομένα της εκδήλωσης. Ωστόσο, όπως αναφέρεται, δεν θα περιμένει ο διοργανωτής από τον υπολογιστή να του πει τι θα κάνει και πως θα οργανώσει την εκδήλωσή του αλλά μέσω του υπολογιστή θα μπορεί να ελέγξει, εάν οι ιδέες του, είχαν θετικό ή αρνητικό αντίκτυπο, χάρη στην άμεση ανατροφοδότηση, που μπορεί να πάρει. Οι νέες τεχνολογίες, λοιπόν, μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα στο διοργανωτή να κάνει όσες δοκιμές θέλει, και εκείνες με τις σειρά τους θα συλλέξουν πληροφόρηση και θα την αναλύσουν, ώστε να ξέρει ο διοργανωτής εάν βρίσκεται σε καλό δρόμο ή εάν απαιτούνται αλλαγές για να επιτύχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Untitled-1

 

  • Tribalization (Δημιουργία φυλών): Συγκρότηση ομάδων για καλύτερα αποτελέσματα

Είναι ευκολότερη η διασύνδεση με ανθρώπους που μοιραζόμαστε τις ίδιες ιδέες όσον αφορά σε συγκεκριμένα θέματα. Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι εξακολουθούν να εμφανίζονται σε συνέδρια, χωρίς να επιδιώκουν να γνωριστούν με ομοϊδεάτες τους. Social media, όπως το Facebook, έχουν δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργήσουν ομάδες για το πιο απίθανο θέμα. Η ομαδοποίηση ωστόσο στο διαδικτυακό κόσμο είναι ευκολότερη καθώς οι χρήστες αισθάνονται πιο άνετα να συμμετάσχουν, γεγονός που δεν συμβαίνει τόσο εύκολα στο φυσικό κόσμο. Για αυτό το λόγο η Marriott έχει διαμορφώσει στους χώρους της διάφορες περιοχές (κατάλληλη επίπλωση κλπ.), που να προωθούν τη συνεργασία και την αυθόρμητη συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων, με τρόπο που να θυμίζει την online συνομιλία.  Η δημιουργία ευνοϊκότερου κλίματος για τη δημιουργία ομάδων, είναι αρκετά σημαντική καθώς η συνεργασία εντός μίας ομάδας μπορεί να καταφέρει πολλά περισσότερα από όσα θα μπορούσαν να καταφέρουν μεμονωμένα τα άτομα. Το ομαδικό πνεύμα, η συνεργασία, η στήριξη και η υποβοήθηση από τα άλλα μέλη μπορούν να οδηγήσουν σε πολύ πιο προσοδοφόρα meetings. Συνεπώς, ο διοργανωτής πρέπει να φροντίσει να κάνει τις απαραίτητες συνδέσεις ανάμεσα στα μέλη, πριν και κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ενώ η διαθέσιμη τεχνολογία και ο χώρος του meeting θα πρέπει να επιτρέπουν τη δημιουργία και την εξέλιξη των ομάδων.

 

  • Content Safaris (Σαφάρι Περιεχομένου): Ενίσχυση του μη γραμμικού ταξιδιού

Ο συμμετέχων θέλει πλέον να προσλαμβάνει προσωποποιημένο διαδικτυακό περιεχόμενο  και μία πλατφόρμα που θα παρέχει σε όλους την ίδια ακριβώς πληροφόρηση δεν αρκεί για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών. Οι χρήστες θέλουν μία εξατομικευμένη εμπειρία, και δεν θέλουν οι διοργανωτές να προσδιορίσουν την εμπειρία τους. Αντ ‘αυτού, θέλουν μια πλατφόρμα όπου μπορούν να διαμορφώσουν την εμπειρία τους – και γιατί όχι – αντί να στέκονται απλώς δέκτες περιεχομένου να γίνουν και παραγωγοί περιεχομένου  και με τις δικές τους προσθήκες και προτάσεις να μπορούν επί τόπου να διαμορφώσουν την agenda της εκδήλωσης, δημιουργώντας ένα απόλυτα συμμετοχικό μοντέλο εκδηλώσεων. Γ’ αυτό, λοιπόν, είναι σημαντικό οι χώροι να διαθέτουν την κατάλληλη τεχνολογία, που να δίνει τη δυνατότητα εξατομίκευσης της εμπειρίας του χρήστη, και όχι απλώς να υπάρχει μία οθόνη με το ίδιο περιεχόμενο για όλους.

 

  • Living 360 Degrees (Διαβίωση 360 Μοιρών): Πέρασμα από την ευεξία στην  Ολότητα

Κάθε χρόνο φαίνεται ότι οι γραμμές ανάμεσα στην προσωπική και στην επαγγελματική ανάπτυξη είναι θολές, γεγονός που συνεπάγεται ότι εάν ο στόχος είναι η βελτίωση της παραγωγικότητας του ατόμου, απαιτείται πρωτίστως η βελτίωση της ποιότητας ζωής του. Στο χώρο της φιλοξενίας υπάρχει μια τάση να δημιουργηθούν πιο υγιή περιβάλλοντα, που βοηθούν τους συμμετέχοντες να επιτύχουν τους επιδιωκόμενους προσωπικούς και επαγγελματικούς στόχους τους. Για παράδειγμα υιοθετούνται πιο βιώσιμες κτιριακές πρακτικές, όπως καλύτερο φυσικό φως, χρήση λιγότερων επιβλαβών χημικών ουσιών και στροφή της κουζίνας σε πιο υγιεινά και φυσικά τρόφιμα.

 

  • Immersive Telepresence (Διεισδυτική Τηλεπαρουσία): Προσέλκυση ψηφιακού ακροατηρίου

Η τηλεπαρουσία σαφέστατα έχει φέρει κοντά ανθρώπους από κάθε άκρη του πλανήτη, ωστόσο μόνο μέσω της εικονικής πραγματικότητας, μπορεί να επιτευχθεί μία συναισθηματική και φυσική διασύνδεση των ατόμων. Οι κάμερες 360 μοιρών προσφέρουν μία τελείως διαφορετική εμπειρία στο χρήστη, σε σχέση με μία απλή κάμερα. Σίγουρα όσο εξελιγμένη και να είναι η τεχνολογία, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρωπινή επαφή στο φυσικό χώρο, ωστόσο δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθούν μία νέας γενιάς συνέδρια εξ αποστάσεως στα οποία θα επιτρέπεται η ανθρώπινη εμπλοκή, καθιστώντας τα πιο αποτελεσματικά.