Πριν επιλέξετε το χώρο της εκδήλωσης, βεβαιωθείτε για την ποιότητα του Catering! Μπορεί το φαγητό να φαίνεται μία μικρή λεπτομέρεια της εκδήλωσης, ωστόσο είναι μεγίστης σημασίας, καθώς είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να κερδίσετε τους καλεσμένους σας. Ο κάθε επισκέπτης θα σχηματίσει μία προσωπική άποψη σχετικά με την περιποίηση που έλαβε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης. Ως εκ τούτου, η γαστρονομική ευχαρίστηση του καλεσμένου, συνεπάγεται και μία θετική στάση απέναντι στην εκδήλωση γενικότερα. Είναι απαραίτητο να υπάρχει μενού για χορτοφάγους ή να γνωρίζετε, εάν θα παρευρεθούν άτομα με τροφικές αλλεργίες, θρησκευτικές ή ειδικές δίαιτες. Στην προκειμένη περίπτωση χρειάζεται να γνωρίζουμε εκ των προτέρων, ποιοι και πόσοι θα παρευρεθούν, ώστε να προετοιμαστεί αναλόγως και το μενού. Χρήσιμο θα ήταν να υπάρχει προσωπικό στην υποδοχή, ώστε να πληροφορείται για τυχόν διατροφικά ζητήματα και να ενημερώνει ανάλογα την κουζίνα. Επίσης, είναι σημαντικό να διατηρείτε καλές σχέσεις με τους προμηθευτές σας, ώστε σε περίπτωση απροόπτου να εξασφαλίσετε την βοήθειά τους ακόμη και την τελευταία στιγμή. Η καλή συνεργασία συνεπάγεται και καλό αποτέλεσμα. Η τροφοδοσία είναι μια αντανάκλαση ολόκληρης της εκδήλωσης και όταν είναι προσεγμένη, σίγουρα δίνει και καλή εντύπωση στον καλεσμένο. Κάθε εκδήλωση, από ένα γεύμα εργασίας μέχρι ένα μεγάλο συμπόσιο πέντε πιάτων, αποτελείται από μια σειρά στοιχείων, που καθορίζουν την επιτυχία. Ωστόσο, εάν ένα μόνο από τα συστατικά αυτά είναι κακής ποιότητας, μπορεί να διακυβευθεί ολόκληρη η επιτυχία της εκδήλωσης!
Οργάνωσέ το!
Η τεχνολογία παρέχει σήμερα πολλά χρήσιμα εργαλεία για τον τέλειο σχεδιασμό μίας εκδήλωσης. Με τη βοήθεια του υπολογιστή, γίνεται δυνατός ο σχεδιασμός ενός ολόκληρου δωματίου, από τον μπουφέ και τα καθίσματα, μέχρι τη διακόσμηση του χώρου.
Έτσι το προσωπικό της τροφοδοσίας θα γνωρίζει επακριβώς πού πρέπει να τοποθετήσει το κάθε τι, ακολουθώντας κατά γράμμα τα σχέδια του διοργανωτή. Επομένως, με τη βοήθεια προγραμμάτων του υπολογιστή καθίσταται δυνατή η καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων (εσωτερικών και εξωτερικών) μίας εκδήλωσης. Επιπροσθέτως, μπορεί να χρησιμεύσουν και ως βάση δεδομένων με συνταγές αλλά και λίστες πελατών και προμηθευτών. Επομένως, μέσω της τεχνολογίας εξασφαλίζεται η ταχύτητα αλλά και η τελειότητα, καθώς η εκδήλωση μπορεί να σχεδιαστεί έως την παραμικρή λεπτομέρεια, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα εμφάνισης δυσάρεστων εκπλήξεων.
Βάλε φαντασία!
Ωστόσο, όσο καλά οργανωμένη και να είναι η διαδικασία της τροφοδοσίας, εάν το φαγητό δεν είναι αρεστό, έχουμε αποτύχει.
Το καλό φαγητό είναι πάντα καλοδεχούμενο και σίγουρα παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας του κοινού για την εκδήλωση. Όμως, η καινοτομία είναι αυτό που διαχωρίζει το μέσο τροφοδότη από τον επιτυχημένο τροφοδότη. Το καλό φαγητό σε συνδυασμό με πρωτότυπες ιδέες αποτελεί έναν ακαταμάχητο συνδυασμό! Φαντασία στο μενού, έξυπνοι συνδυασμοί τροφίμων και μοντέρνα σκεύη, συνθέτουν μία ιδιαίτερη εμπειρία για τους καλεσμένους. Αφενός χρειάζονται στο μενού κάποια κλασικά στοιχεία (επιλογή ασφαλών λύσεων, όπως στήθος κοτόπουλο ή μοσχαρίσιο φιλέτο) για να εξασφαλιστεί η ικανοποίηση της πλειοψηφίας του κοινού και αφετέρου χρειάζεται μία δόση φαντασίας με πιάτα που να ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα και να κερδίζουν τις εντυπώσεις και των πιο απαιτητικών.
Διάδραση με το κοινό!
Στις εκδηλώσεις προτιμάται ο μπουφές, όπου οι καλεσμένοι επιλέγουν τι θα βάλουν στο πιάτο τους ή η περιφορά δίσκων με διάφορα ορεκτικά για τη συνοδεία ποτού. Ωστόσο, η τροφοδοσία δεν χρειάζεται να είναι μία τυπική διαδικασία της εκδήλωσης. Μπορεί να γίνει με πιο διασκεδαστικό και πρωτότυπο τρόπο. Θα μπορούσε, δηλαδή, το κοινό να έχει πιο ενεργητικό ρόλο και να έχει π.χ. τη δυνατότητα πρόσβασης στην κουζίνα, της παρακολούθησης της παρασκευής των εδεσμάτων και της προσωπικής επιλογής των υλικών που προτιμάει στο πιάτο του. Σε αυτήν την περίπτωση, το κλίμα της εκδήλωσης θα είναι πιο ευχάριστο και φιλικό και σίγουρα θα είστε πιο κοντά στο να πετύχετε τον στόχο σας. Εάν π.χ. ο στόχος της εκδήλωσης είναι η παρουσίαση ενός προϊόντος, μία πρωτότυπη εκδήλωση θα τραβήξει την προσοχή του κοινού και των μέσων ενημέρωσης, με αποτέλεσμα να διαφημιστεί η εκδήλωση και κατ’επέκταση και το προϊόν.
(Μάρτιος 2013)