Συνεδριακό Δώρο & Marketing

του Θέμη Βελερή*

veleris prosopoΣτην εποχή μας, η Επικοινωνία είναι ένα σημαντικό εργαλείο του σύγχρονου Marketing. Τόσο πολύτιμο και αναγκαίο, όσο οι πωλήσεις και τα Νέα Προϊόντα. Πριν από είκοσι μόλις χρόνια, μπορείτε να φανταστείτε πως υπήρχαν επιχειρήσεις μεγάλου μεγέθους που δεν διέθεταν καθόλου όχι μόνο Διεύθυνση Επικοινωνίας αλλά ούτε και την ζωτική ακόμα Διεύθυνση Marketing. Οι ταχύτατοι ρυθμοί ανάπτυξης, ο ανταγωνισμός και αυτή ακόμα η εξέλιξη της Αγοράς σε πεδίο συγκρούσεων όπου η πληροφορία, η ταχύτητα και η Επικοινωνία είναι απαραίτητα στοιχεία της δομής μίας επιχείρησης, έφεραν σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο του επιχειρείν. Σ’ αυτόν τον τρόπο, ανάμεσα στις πολλές αλλαγές προστέθηκε και η αναγκαιότητα του δώρου σαν μέσον Επικοινωνίας. Η αναγκαιότητα αυτή, εξελίχθηκε και η ίδια αφού δεν μπορούσε διαφορετικά να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στις λειτουργίες της επιχείρησης.

Έτσι μπορούμε να μιλάμε για δώρα Δημοσίων Σχέσεων, δώρα VIPS, δώρα Χριστουγέννων, δώρα Συνεδρίων, αλλά και πολλές ακόμα ομαδοποιήσεις συγκεκριμένων αναγκών Επικοινωνίας. Και όμως, σήμερα δεν θα έπρεπε να μιλάμε για επιχειρηματικά δώρα η να χρησιμοποιούμε εκφράσεις του τύπου, δώρα επιχειρήσεων και δώρα Συνεδρίων. Στον κόσμο μας, δεν υπάρχουν τέτοια δώρα…. Υπάρχουν μόνο δώρα ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και μέσα από τα δώρα αυτά μπορεί να ασκηθεί πολιτική Marketing με συγκεκριμένους στόχους – βραχυπρόθεσμους ή και μακροπρόθεσμους – που να περιλαμβάνουν όλα αυτά τα πολύτιμα στοιχεία που διατηρούν την επαφή με το προϊόν και την επιχείρηση.

Υπάρχουν και σήμερα επιχειρήσεις, που επιμένουν να δωρίζουν στα συνέδρια τους αντικείμενα σπαταλώντας το πολύτιμο επικοινωνιακό τους budget χωρίς καμία ρεαλιστική άποψη για τις προς τα έξω ανάγκες της ίδιας της επικοινωνίας τους, χωρίς καμία πολιτική που να έχει εκφραστεί μέσα από τα γραφεία της διεύθυνσης Marketing και πολύ συχνά, χωρίς καμία αισθητική.
Και όμως, μπορείς να ασκήσεις πολιτική Marketing μέσα από τα δώρα Επικοινωνίας που να συνδέεται μάλιστα με άριστο τρόπο με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχεις.

Με άλλα λόγια δηλαδή, όταν π.χ. εμπορεύεσαι αυτοκίνητα, χρειάζεσαι κάτι μεταλλικό, λαμπερό, σύγχρονο, που να εκφράζει το design, τη στιβαρότητα , τη τεχνολογία, τη Νέα Εποχή, τη μοναδικότητα της φίρμας…και μέσα από τέτοιες επιλογές να ασκήσεις πολιτική Marketing για τα επόμενα χρόνια όπου τα δώρα Επικοινωνίας θα ακολουθούν μια συγκεκριμένη συλλογιστική πού θα ταιριάζει με την φιλοσοφία της επιχείρησης και όχι την επόμενη χρονιά να δωρίσεις απλά , έστω ένα πολύ καλό καλάθι με κρασιά. Κάτι τέτοιο, βεβαίως θα είναι πού καλό και ακριβό δώρο, δεν θα ήταν όμως ποτέ, ένα δώρο με πολιτική Marketing.

Ακόμα και αν το Συνέδριο αφορά μόνον τους ανθρώπους που απαρτίζουν το δυναμικό μίας επιχείρησης και δεν περιλαμβάνονται Σύνεδροι από το εξωτερικό περιβάλλον της ΑΓΟΡΑΣ, (πελάτες, επιστήμονες, δημοσιογράφοι, αναλυτές κλπ) ακόμη και τότε, μπορείς να ασκήσεις πολιτική Marketing δωρίζοντας στο ανθρώπινο δυναμικό σου δώρα που έχουν σχεδιαστεί να εμπεριέχουν την φιλοσοφία της επιχείρησης δημιουργώντας τους την ευγενή διάθεση για μεγαλύτερη προσπάθεια, την πίστη για την επιτυχία, αλλά και την υπενθύμιση πως είναι όλοι τους απαραίτητοι κρίκοι της αλυσίδας ενός επαγγελματικού φορέα με οράματα. Στοιχεία που με την σειρά τους θα βοηθήσουν την Επικοινωνία της επιχείρησης προς τα έξω, με μία Δυναμική τέτοια, ώστε να συμβαδίζει με τις βασικές επιλογές της διεύθυνσης Marketing.

(*) Θέμης Βελερής: Veleris Art

Απρίλιος 2003