Συνέντευξη: Νίκος Αθανασόπουλος

nikos athanasopoulos 23Πώς βλέπετε το μέλλον του συνεδριακού κλάδου στην Ελλάδα και ποιοι παράγοντες θα βοηθούσαν;
Φύση θέση αισιόδοξος, το μέλλον της χώρας, του τουρισμού της και κατά επέκταση του συνεδριακού κλάδου μοιάζει να έχει μια αναπτυξιακή δυναμική. Δεδομένου ότι η τωρινή κατάσταση ειδικά στο χώρο των συνεδρίων έφτασε στο ναδίρ της, υπάρχουν τόσα συγκριτικά πλεονεκτήματα αναξιοποίητα σε σχέση με τον τουρισμό γενικότερα. Κάθε χώρος που θέλει να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στον χώρο των εταιρικών εκδηλώσεων οφείλει να είναι άρτια εξοπλισμένος σε τεχνικό και έμψυχο δυναμικό, προσφέροντας στον ενδιαφερόμενο πελάτη μια συνολική εμπειρία σε ελκυστική τιμή πακέτου. Βασικός παράγοντας επιτυχίας είναι η διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό και η έμφαση στην όποια ταυτότητα του προσφερόμενου χώρου και υπηρεσίας.

Τι θα συμβουλεύατε ένα διοργανωτή να προσέξει κατά την επιλογή ενός χώρου για την φιλοξενία ενός συνεδρίου / event;
Κάθε πελάτης και αίτημα κουβαλούν την ιδιαιτερότητά τους. Κάθε υποψήφιος χώρος αντίστοιχα αποπνέει την ταυτότητά του. Πέραν του branding και της τοποθέτησης λογοτύπων σημασία έχει ο φιλοξενούμενος να ζήσει μια εμπειρία μοναδική. Εν αρχή αυτή την εξασφαλίζουν οι άνθρωποι και μετά τα κτίρια και οι εξοπλισμοί. Όταν η επιλογή του χώρου προσθέτει στη συνολική εμπειρία πέραν του οπτικοακουστικού εξοπλισμού και του καλού φαγητού μια γεύση από αναβαθμισμένη καθημερινότητα, η επιτυχία είναι εξασφαλισμένη.

Ποιό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών;
Η διαφοροποιημένη ταυτότητα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ένας χώρος που στεγάζει τις τέχνες και τα γράμματα έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στην ιδιαιτερότητα της συνολικής εμπειρίας την οποία απογειώνουν οι ευγενείς άνθρωποι της υποδοχής, οι πλέον ταλαντούχοι τεχνικοί σε ένα κτίριο με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον. Μολονότι δεν είναι στις στρατηγικές μας προτεραιότητες να δίνουμε έμφαση στα «ντουβάρια» αλλά στο έμψυχο δυναμικό μας, είναι αλήθεια ότι η Στέγη συγκαταλέγεται στα πλέον ενδιαφέροντα κτίρια της πόλης και μεταξύ των αρτιότερων τεχνολογικά θεάτρων στην Ευρώπη θα πω.

Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις που φιλοξενείτε έχουν θετικό αντίκτυπο στην προσέλκυση συνεδρίων;
Τόσο τα γράμματα όσο και οι τέχνες στη Στέγη προσδίδουν στο χώρο μια ισχυρή ταυτότητα με απαράμιλλη ποικιλία. Στην καλλιτεχνική περίοδο που διανύσαμε σε 240 ημέρες πουλήσαμε 483 εκδηλώσεις. Αντιλαμβάνεστε ότι η προβολή του χώρου σε διαφορετικά κοινά είναι υπέροχα ισχυρή, ωστόσο δημιουργεί τεράστιο ζήτημα με τη διαθεσιμότητα των χώρων μας για εταιρικές εκδηλώσεις.

Ποιοι οι στόχοι της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών για τα επόμενα χρόνια;
Οι στόχοι της Στέγης σχεδόν από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της ήταν ξεκάθαροι ως προς την επαφή της με το ευρύ κοινό. Ανοιχτή και προσιτή προς όλους. Συγκεκριμένα ως προς την αναπτυξιακή μας πολιτική σε σχέση με τις εταιρικές εκδηλώσεις και τα συνέδρια στοχεύουμε σε διεθνείς συνεργασίες και συνέργιες με φορείς που μπορούν να συνδράμουν στον έγκαιρο προγραμματισμό εκδηλώσεων διεθνούς εμβέλειας.

[divider]

Νίκος Αθανασόπουλος: Πτυχίο Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και μεταπτυχιακό στη Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων από το Stirling University.
Ξεκίνησε την καριέρα του ως ΗR Manager σε μεγάλη ελληνική εταιρία. Ακολούθως εργάσθηκε ως Υπεύθυνος Προσέλκυσης Ερμηνευτών στις εταιρίες παραγωγής Jack Morton Public Events και ECA2 των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Αυτή η εμπειρία σημ
ατοδότησε την έναρξη εμπλοκής του με την καλλιτεχνική βιομηχανία της χώρας, φτιάχνοντας την εταιρία Prologos Arts Marketing.

Σήμερα, εργάζεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση ως Υπεύθυνος Πωλήσεων και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης.

(Μάρτιος 2013)