Συμβουλές Διαφήμισης: “Μικρά” μυστικά για “μεγάλες” επιτυχίες

της Μαρίτσας Παπαδοπούλου*

038_01Στη σημερινή εποχή, το καταναλωτικό κοινό βομβαρδίζεται καθημερινά από μια πληθώρα διαφημίσεων για προϊόντα και υπηρεσίες. Οι διαφημίσεις συνήθως προβάλλονται από την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τον έντυπο τύπο ή άλλες φορές, σεβόμενες και ακολουθώντας διάφορους κώδικες δεοντολογίας, προβάλλονται μέσα από οργανωμένες εκδηλώσεις.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των διαφημιζόμενων εταιρειών είναι μεγάλος, οι στόχοι των πωλήσεων τους είναι υψηλοί και οι περικοπές στα budget τους αποτελούν καθημερινό φαινόμενο.
Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν για κάθε εταιρεία που θέλει να προβάλλει κάποιο προϊόν, να επιλέξει τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης του budget της, ώστε να επιτύχει να κάνει την διαφοροποίηση ανάμεσα σε παρόμοια ίσως και εφάμιλλα προϊόντα και κατά συνέπεια η διαφήμιση να είναι επιτυχημένη.

Άραγε, υπάρχει “συνταγή” για την επιτυχία;
Συνταγή, σίγουρα δεν υπάρχει. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια μικρά μυστικά που αν τα εφαρμόζουμε μεγιστοποιούμε την πιθανότητα και το βαθμό της επιτυχίας.

Πρώτα από όλα, ο διαφημιζόμενος θα πρέπει να έχει θέσει ένα ξεκάθαρο στόχο που θέλει να επιτύχει μέσα από την συγκεκριμένη διαφήμιση.

Στη συνέχεια ο διαφημιζόμενος, θα πρέπει να επιλέξει τον καταλληλότερο συνεργάτη για την ανάθεση της διαφήμισης. Τα κριτήρια επιλογής του συνεργάτη θα πρέπει να είναι η συνέπεια, η ευελιξία και οι καινοτόμες ιδέες αλλά το πιο σημαντικό ίσως κριτήριο θα πρέπει να είναι το ακόλουθο: ο συνεργάτης θα πρέπει να μπορεί “να μιλά την ίδια γλώσσα” με τον διαφημιζόμενο. Μόνο σε αυτή τη περίπτωση μπορεί να υποστηρίξει και να καλύψει απόλυτα τον στόχο της διαφήμισης.

Παραδείγματος χάριν, έστω ότι κάποια φαρμακευτική εταιρεία θέλει να λανσάρει ένα νέο προϊόν στην αγορά μέσω μιας οργανωμένης εκδήλωσης. Το προφανές μπορεί να είναι να επιλεγεί μια καλή αίθουσα, ένα καλό γεύμα κλπ. Για ένα επιτυχημένο λανσάρισμα όμως υπάρχουν πολλές κρυφές λεπτομέρειες όπως: υπάρχει ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο προϊόν, πόσο διαφορετικό είναι από παρόμοια προϊόντα, σε ποιο ειδικό κοινό απευθύνεται, ποια είναι η ιδιοσυγκρασία του συγκεκριμένου κοινού, ποια είναι η εμπειρία του από παρόμοια σκευάσματα; Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει να μπορούν να αξιοποιηθούν από την εταιρεία που θα το αναλάβει και αυτό είναι εφικτό μόνο όταν μπορεί και “μιλά την ίδια γλώσσα”.

Εφόσον τελικά ο διαφημιζόμενος επιλέξει τον κατάλληλο συνεργάτη, θα πρέπει να τον ενημερώσει αναλυτικά για τον στόχο της διαφήμισης και τις ανάγκες που θέλει να καλύψει μέσα από αυτήν καθώς επίσης θα πρέπει να τον πληροφορήσει για τις ιδιότητες του προϊόντος, τις πιθανές ιδιαιτερότητες του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Οι πληροφορίες αυτές, για μία αξιόλογη εταιρεία, αποτελούν σημαντικό υλικό για τη μεγιστοποίηση των πιθανοτήτων και το βαθμό επιτυχίας της διαφήμισης, που αυτό είναι και το τελικό ζητούμενο.

Μια παλιά παροιμία λέει πως για να επιτύχεις κάτι, “Δεν χρειάζεται κόπος, χρειάζεται τρόπος”. Το ίδιο ισχύει και σε αυτή τη περίπτωση. Δεν χρειάζεται να κάνει κανείς ριζικές αλλαγές στον τρόπο σκέψης ή δουλειάς του για να μεγιστοποιήσει την πιθανότητα και το βαθμό επιτυχίας στην προβολή ενός προϊόντος. Απλά, πρέπει να θέτει ξεκάθαρο στόχο, να επιλέγει τον κατάλληλο συνεργάτη και να τον ενημερώνει πλήρως για τις ανάγκες που θέλει να καλύψει.

(*) Μαρίτσα Παπαδοπούλου: Corporate Sales Manager της M&I Events

Φεβρουάριος 2008