Στην εποχή της κρίσης, του μαύρου και του γκρι, δώστε ένα ιδιαίτερο χρώμα στην εκδήλωσή σας και χαρίστε χαμόγελα, ζεστασιά και αγάπη. Επιλέξτε ένα ίδρυμα ή ένα φορέα, που να σχετίζεται π.χ. με την υγεία, την παιδεία ή το περιβάλλον και διαμορφώστε ανάλογα την εκδήλωσή σας, ώστε κατά τη διάρκειά της να συγκεντρωθεί κάποιο χρηματικό ποσό γι’ αυτό το φορέα. Ακόμη καλύτερα θα ήταν, εάν υπάρχει κάποια συσχέτιση ανάμεσα στο αντικείμενο – σκοπό της εκδήλωσης και σε αυτή τη φιλανθρωπική δράση.
4+1 λόγοι που αξίζει να το κάνετε
Όσο και αν αυτό φαντάζει πολύπλοκο και χρονοβόρο, μην ξεχνάτε, ότι και εσείς θα επωφεληθείτε από μία τέτοια κίνηση. Πρωτίστως, κέρδος θα έχει η ίδια η εκδήλωση, καθώς θα «κερδίσει» σε διαφήμιση, και έτσι μπορεί να αυξηθεί η προσέλευση του κοινού, ευνοώντας ταυτόχρονα τις δημόσιες σχέσεις σας. Επίσης, ο φιλανθρωπικός σκοπός της εκδήλωσης θα δώσει ένα επιπλέον κίνητρο, σε όσους επιμελούνται την οργάνωσή της, για να βάλουν όλη τους την τέχνη, με ακόμη πιο δημιουργικές ιδέες. Επιπροσθέτως, δεν πρέπει να παραμεληθεί η ίδια η αξία της προσφοράς, καθώς και η ηθική ικανοποίηση, όσων θα συμμετάσχουν στην εκδήλωση. Παράλληλα, πέρα από τα παραπάνω οφέλη, υπάρχουν και κάποια ακόμη, που μπορεί να αποτελέσουν και το σημείο-κλειδί, για να απογειωθεί η εκδήλωσή σας, όπως π.χ. η συνεργασία με μουσικούς ή ηθοποιούς διατεθειμένους να προσφέρουν την τέχνη τους, χωρίς αντίτιμο, για το φιλανθρωπικό σκοπό της εκδήλωσης.
Στη συνέχεια, σας παραθέτουμε 5 ιδέες, που μπορεί να σας βοηθήσουν για να υλοποιήσετε μια τέτοια εκδήλωση:
1. Είσοδος
Χρεώστε τους καλεσμένους -υποχρεωτικά ή προαιρετικά- για την είσοδό τους στην εκδήλωση με ένα συμβολικό ποσό π.χ. 2 €, αφού φυσικά τους εξηγήσετε το σκοπό και τους ευχαριστήσετε θερμά για τη συνεισφορά τους. Αν και το συγκεκριμένο ποσό μπορεί για ένα άτομο να φαίνεται ασήμαντο, για 500 άτομα θα φτάσει στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 1.000 €!
2. Δημοπρασίες
Επίσης, θα μπορούσαν να γίνουν δημοπρασίες, όπου θα πωλούνται αγαθά και υπηρεσίες. Αφενός οι πάροχοί τους θα λάβουν μόνο ένα ποσοστό επί των κερδών, αλλά θα κερδίσουν σε διαφήμιση και δημόσιες σχέσεις, αφετέρου το υπόλοιπο από τα κέρδη μπορεί να δοθεί στο σκοπό σας.
3. Διαγωνισμοί
Η διεξαγωγή λαχειοφόρων διαγωνισμών είναι μία ακόμη αρκετά αποδοτική ενέργεια, για να συγκεντρώσετε χρήματα, αλλά και για να διασκεδάσετε τους καλεσμένους σας.
4. Σπόνσορες
Μπορεί η εύρεση χορηγών να μην είναι εύκολη υπόθεση, όμως μην ξεχνάτε, ότι μία εκδήλωση με φιλανθρωπικό σκοπό είναι πολύ πιο πιθανό να προσελκύσει χορηγούς.
5. Χειρονομίες… με άλλη Αξία
Τέλος, θα μπορούσατε τα λουλούδια που διακόσμησαν την εκδήλωσή σας,να τα δωρίσετε σε ιδρύματα ή νοσοκομεία, μία πράξη που δεν έχει κανένα επιπλέον κόστος για εσάς, όμως σίγουρα θα χαρίσει χαμόγελα.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η κοινωνική ευαισθησία δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε χρήματα αλλά και ότι χειρονομίες, όπως η τελευταία, καμιά φορά έχουν μεγαλύτερη αξία και σπουδαιότητα. Ακόμη και η απλή ενημέρωση του κοινού της εκδήλωσης και η ευαισθητοποίησή του πάνω σε κάποιο θέμα, είναι μεγάλης σημασίας και δεν πρέπει να αμεληθεί.
(Μάιος 2014)