Κερδίστε το κοινό σας

Κερδίστε το κοινό σας

της Έλενας Καραγκούνη

temptation-part-1-travis-astonΚάθε εκδήλωση, από ένα μεγάλο διεθνές συνέδριο μέχρι μία μικρή συνάντηση, εσωκλείει ένα μήνυμα. Κατ΄επέκταση, ο βασικός στόχος του διοργανωτή είναι να μεταδώσει αυτό το μήνυμα ακέραιο στον παραλήπτη. Για να πετύχει ο στόχος του διοργανωτή και να φτάσει το μήνυμα, με σαφήνεια, στον παραλήπτη, πρέπει η εκδήλωση να τραβήξει την προσοχή του δεύτερου αλλά και να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του. Ωστόσο, πόσο εύκολο είναι να καταφέρουμε να αποσπάσουμε την προσοχή του;

Η πρόβλεψη των αναγκών, των αντιδράσεων και των ενεργειών ενός αστάθμητου παράγοντα, όπως το κοινό, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις του διοργανωτή και σίγουρα δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση. Ωστόσο, όπως και στη μαγειρική, η χρήση δοκιμασμένων τεχνικών και υλικών κατά την εκτέλεση μίας συνταγής, σας εξασφαλίζει –τουλάχιστον- ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Ως εκ τούτου, για να εξασφαλίσετε την όσο το δυνατόν πιο σαφή μετάδοση και ορθή αποκωδικοποίηση του μηνύματος, καλό θα ήταν να συμπεριλάβετε κάποια σημαντικά συστατικά στην παραγωγή του μηνύματός σας.

Πρωτίστως, για να κερδίσετε την προσοχή του κοινού, πρέπει το μήνυμα να προκύπτει από το συνδυασμό νέων αλλά και οικείων στοιχείων. Για να κατανοήσουμε καλύτερα το πλεονέκτημα αυτής της εναλλαγής, ας δούμε τον τρόπο λειτουργίας του ανθρωπίνου εγκεφάλου. Όταν γινόμαστε παραλήπτες μίας πληροφορίας, προσπαθούμε να την ταυτίσουμε με τις γνώσεις που ήδη έχουμε, ώστε να την κατανοήσουμε. Όταν όμως λάβουμε μία πληροφορία, που δεν συνδέεται με τις γνώσεις μας, τότε μας κεντρίζει την προσοχή και διεγείρει τη φαντασία αλλά και το ενδιαφέρον μας. Ωστόσο, όσο και αν τα πρωτότυπα αυτά στοιχεία μας τραβούν την προσοχή, τα οικεία στοιχεία (πολιτισμικές αναφορές, γλώσσα, νοοτροπία κ.λ.π.) του μηνύματος είναι τελικά εκείνα που μας οδηγούν στην κατανόηση του μηνύματος, καθώς δεν αρκεί να προσέξουμε ένα μήνυμα, αλλά πρέπει και να το καταλάβουμε. Συνεπώς, βασικό συστατικό της συνταγής μας είναι η ισορροπία ανάμεσα στο νέο και το οικείο, το πρώτο μπορεί να μας τραβήξει την προσοχή, ενώ το δεύτερο θα μας βοηθήσει να αποκωδικοποιήσουμε την πληροφορία.

Επιπροσθέτως, για να έχει αποτέλεσμα το μήνυμα, πρέπει να προκαλεί έκπληξη ή συγκίνηση, έτσι ώστε ο δέκτης να γίνει και αυτός μέτοχος του μηνύματος και το συναίσθημα, που θα του προκληθεί, να γίνει το μέσον, για να του αποτυπωθεί στη μνήμη το περιεχόμενο του μηνύματος. Τέλος, για να κρατήσετε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, πρέπει να του εξάψετε την περιέργεια, αποφεύγοντας τυποποιημένους και μακροσκελείς λόγους.

…ακόμη και στην Multitasking εποχή!multitasking

Ωστόσο, αυτές οι τεχνικές δεν έχουν την ίδια αποτελεσματικότητα σε ένα multitasking κοινό, που ταυτόχρονα κάνει tweet μέσω του smartphone του ή χρησιμοποιεί το tablet του για άσχετους με την εκδήλωση λόγους. Σε εκείνη την περίπτωση δεν αρκεί ένας λόγος που θα του τραβήξει την προσοχή, γιατί ένα μήνυμα στο inbox του, αρκεί για να σταματήσει να παρακολουθεί. Στην περίπτωση, λοιπόν, που δεν θέλετε να απαγορεύσετε τη χρήση κινητών κλπ. κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης – κάτι που δεν συνιστάται – μπορείτε να προσφύγετε σε λύσεις που τουλάχιστον θα περιορίσουν τη χρήση τους. Συγκεκριμένα, ο χωρισμός του ακροατηρίου σε μικρά γκρουπάκια, αφενός θα ενεργοποιήσει συζητήσεις και αφετέρου οι παρευρισκόμενοι, καθώς δεν θα αισθάνονται πλέον άγνωστοι μεταξύ αγνώστων, δεν θα μείνουν όλη την ώρα προσηλωμένοι σε μία οθόνη. Ταυτόχρονα, οι εναλλαγές στην εκδήλωση, όπως σύντομοι λόγοι, προβολή βίντεο κλπ., συχνά και μικρής διάρκειας διαλείμματα, καθώς και η διάδραση κοινού και ομιλητών (διατύπωση ερωτήσεων, πρόταση θεμάτων προς συζήτηση), διατηρούν το ενδιαφέρον του κοινού, δημιουργώντας – ταυτόχρονα – ένα πιο χαλαρό και ευχάριστο κλίμα.

(Μάιος 2014)

 

Print Friendly, PDF & Email

Ετικέτες: , , , ,
Scroll To Top