Η ποιότητα είναι μονόδρομος για τον τουρισμό μας…

του Κωνσταντίνου Καραγκούνη

«Μια από τις πολύ σοβαρές και προσοδοφόρες δραστηριότητες του τουρισμού είναι ήδη τα συνέδρια. Και από πλευράς τζίρου, ο συνεδριακός τουρισμός θα αντιπροσωπεύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση του 2000 ένα κύκλο εργασιών που θα ξεπερνά τα 1.400 δις δρχ.»
Αυτά επισημαίνει ο ιδρυτής και διευθυντής της Λέσχης των Βρυξελλών κ. Ζεράρ Ρουσλό, που διευθύνει μια από τις πιο σημαντικές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις στον τομέα αυτό. (Από το περιοδικό Οικονομικός Ταχυδρόμος).

Μικρά σε διάρκεια και σε συμμετέχοντες τα συνέδρια στην Ιταλία. Έρευνα που έκανε το γραφείο συνεδριακού τουρισμού του Ρίμινι σε συνεργασία με το συνεδριακό περιοδικό Meeting & Congressi έδειξε ότι το 85% των εκδηλώσεων είχαν λιγότερους από 300 συμμετέχοντες και το 69% είχε διάρκεια μιας ημέρας. Η έρευνα έχει συνταχθεί για τα τελευταία 7 χρόνια. Ανάλογες έρευνες χρειάζονται και για την Ελλάδα. Εμείς πάντως είμαστε στη διάθεση κάθε σχετικού φορέα.

Στο χρηματιστήριο της Κύπρου υπάρχουν 10 Ξενοδοχειακές / Τουριστικές επιχειρήσεις. Στης Αθήνας μόνο 2. Ευχή να αυξηθούν. Για να υπάρξουν περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις. Με δικά τους κεφάλια, σύγχρονη επιχειρηματική δομή και επαγγελματικόmanagement.

Πέρα από τα λάθη, η μελέτη της ΕΕ (που δημοσιεύουμε μαζί με τις σχετικές επιστολές από το πρώτο μας τεύχος τμηματικά) για τον Επαγγελματικό / Συνεδριακό Τουρισμό έχει και πικρές αλήθειες. Ας σταθούμε σ’ αυτές. Είναι πολύ χρήσιμες.

Η πλουσιότερη σε ποικιλία και με τις καλύτερες τιμές της Ευρώπης στα είδη Συνεδρίων (Ντοσιέ, Τσάντες, Στιλό, Κονκάρδες κ.α.) είναι η Ελληνική αγορά.
Πολλοί οι παραγωγοί με τέχνη και μεράκι, πολλοί και οι εισαγωγείς που «ανακαλύπτουν» πρωτότυπα είδη από την Κίνα μέχρι τη Βραζιλία. Ας αρχίσουν να σκέπτονται όμως ότι η αγορά είναι μια. Ενωμένες Πολιτείες της Ευρώπης. Κάθε μέρα φεύγουν φορτηγά για το Άμστερνταμ, το Παρίσι, το Μιλάνο, την Φρανκφούρτη… Τι χρειάζεται; Να μην λυπηθούν τον αρχικό κόπο, τα δείγματα, ταprospectus, τη διαφήμιση και τη… συνέπεια.

Από καιρό υπάρχει το επίμονο αίτημα των οργανωτών εκθέσεων για τη δημιουργία Εκθεσιακού Κέντρου, με τις κατάλληλες προδιαγραφές. Πολλές ιδέες διατυπώθηκαν κατά καιρούς, έγιναν σχεδιασμοί και συνδυασμοί, κινητοποιήθηκαν Οργανισμοί, Δήμοι και όμιλοι ιδιωτών, αλλά πραγματικό εκθεσιακό κέντρο δεν έγινε. Η ανάγκη του εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά τώρα η αντιμετώπισή της έχει πια προγραμματιστεί συστηματικά χάρη στο γεγονός ότι αρχίζουν οι εργασίες κατασκευής του Εκθεσιακού Συνεδριακού Κέντρου HELEXPO, στην Αθήνα, συνολικής στεγασμένης επιφάνειας 21.500 τ.μ. περίπου επί της Λεωφόρου Κηφισίας.
Το κτίριο προορίζεται για την διεξαγωγή Εκθέσεων κυρίως, αλλά και Συνεδρίων, Συμποσίων κλπ., παράλληλα με την εκθεσιακή του λειτουργία. «Είναι μια δουλειά πολύ σοβαρή και υπεύθυνη που δεν μπορούσε να γίνει από την μια μέρα στην άλλη», μας είπε ο πρόεδρος της HELEXPO, κ. Αντώνης Κούρτης.
«Ωστόσο, η ολοκλήρωσή της, που θα έχει συντελεστεί μέχρι τον Ιούνιο του 1999, θα προσφέρει στην εκθεσιακή αγορά της περιοχής της πρωτεύουσας ένα «εργαλείο» υψηλών δυνατοτήτων».

«Ας το πάρουμε απόφαση. Η ποιότητα είναι μονόδρομος για τον τουρισμό μας…»
Νίκος Σκουλάς

Από έρευνα του ΣΕΤΕ για το χειμερινό τουρισμό της Κύπρου απομονώνουμε τα κύρια σημεία που αφορούν τον Συνεδριακό Τουρισμό και τα ταξίδια κινήτρων. «Ο συνεδριακός τουρισμός στην Κύπρο δεν είναι τόσο ανεπτυγμένος, ώστε να μπορεί να ισχυρισθεί κανείς ότι αποτελεί σημαντικό τμήμα του χειμερινού τουρισμού. Το συνεδριακό κέντρο που υπάρχει στη Λευκωσία χωρητικότητας 1200 ατόμων, έγινε μάλλον τυχαία για να καλύψει τις ανάγκες για τη Διάσκεψη των Αδεσμεύτων Χωρών του 1988. Τα τελευταία 5 χρόνια, μόνο το 9-16% της δραστηριότητάς του αφορά διεθνή συνέδρια. Το υπόλοιπο αφορά εκθεσιακές και συναφείς δραστηριότητες τοπικής ή εθνικής εμβέλειας.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΚΟΤ, το 1995 διοργανώθηκαν 600 συνέδρια και ταξίδια κινήτρων. Το 44% αφορούσε ταξίδια κινήτρων και το 15% διεθνή συνέδρια. Οι συμμετέχοντες ήταν περίπου 40.000, η μέση διάρκεια παραμονής 5 μέρες και οι χώρες προέλευσης το Ηνωμένο Βασίλειο 29% και η Γερμανία 12%»
Εμείς θα προσθέσουμε ότι η δεύτερη αγορά συνεδριακού τουρισμού είναι η Ελληνική μετά τη Βρετανική όπως προκύπτει από τη συνέντευξη της κυρίας Φρύνης Μιχαήλ, γενικής Διευθύντριας του ΚΟΤ, στο περιοδικό ΣΥΝΕΔΡΙΟ.

Έχοντας προορισμό… Σκιάθος. Πρωτοπήγα το 1964. από τη Χαλκίδα – την πατρίδα μου – στο Πευκί. Εκεί διανυκτέρευσα στα πρώτα που χτίστηκαν ενοικιαζόμενα δωμάτια. Σχεδόν τελειωμένα, χωρίς ηλεκτρικό. Μετά με το καΐκι στη Σκιάθο.
Κουκουναριές, Λαλάρια… Οι ομορφότερες παραλίες.

«Κοίταξε, όταν πουλάς σε υψηλή περίοδο από 6.000 εως 15.000 δραχμές την ημέρα HB, ενώ σε ένα incentive πουλάς 40.000 δραχμές την ημέρα, η διαφορά είναι τέτοια, που σου επιτρέπει να κάνεις επενδύσεις που θα ικανοποιούν μια τέτοια ζήτηση».
Ντία Καψή (Από συνέντευξη στο περιοδικό Χρήμα & Τουρισμός)

Η Αττική ως συνεδριακός Προορισμός θα είναι το κεντρικό Αφιέρωμα της χρονιάς αυτής του ετήσιου περιοδικού ΣΥΝΕΔΡΙΟ που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο του 1997. μια ολοκληρωμένη παρουσίαση / εργαλείο στα χέρια των Ελλήνων και Ξένων Οργανωτών για τις δυνατότητες ενός σημαντικού προορισμού στα Συνέδρια, Incentives και Εκδηλώσεις. Βοηθήστε μας με στοιχεία που θα είναι χρήσιμα στους Έλληνες και απαραίτητα στους Οργανωτές της Ευρώπης, της Αμερικής και Ασίας.

Δυναμική προσπάθεια σε εξέλιξη του ετήσιου περιοδικού ΣΥΝΕΔΡΙΟ από το τεύχος ’97 – ’98 που θα εκδοθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Όλο το περιοδικό και για έναν ολόκληρο χρόνο θα βρίσκεται στοINTERNET με δικό του κόμβο. Χωρίς καμία επιβάρυνση για τους παρουσιαζόμενους και διαφημιζόμενους.

Τέλος το ΣΥΝΕΔΡΙΟ (SYNEDRIO) θα βρίσκεται και θα διανέμεται σε όλες τις ειδικές διεθνείς εκθέσεις. Οκτώβριο στην IM & TE (Σικάγο), Νοέμβριο στην Philoxenia (Θεσσαλονίκη), Φεβρουάριο 1998 στηνCONFEX (Λονδίνο), Μάϊο στην EIBTM (Γενεύη), Ιούνιο στην M&IT(Λονδίνο), για να βρεθεί ο «προορισμός» Ελλάδα και Κύπρος» στα χέρια των Οργανωτών Συνεδρίων, Incentives, Εκδηλώσεων όλου του κόσμου, όταν θα ψάχνουν για συνεργάτες.

(Ιούλιος 1997)

Print Friendly, PDF & Email

Ετικέτες: ,
Scroll To Top