Εκπαιδεύοντας τη νέα γενιά στελεχών του διεθνούς συνεδριακού κλάδου στην Αθήνα

Εκπαιδεύοντας τη νέα γενιά στελεχών του διεθνούς συνεδριακού κλάδου στην Αθήνα

Με μέσο όρο ηλικίας τα 36 χρόνια και μέσο όρο εμπειρίας στην οργάνωση συνεδρίων τα 6,7 χρόνια, 50 στελέχη από 18 χώρες βρέθηκαν στην Αθήνα στις 17-19 Ιανουαρίου 2017 για το εκπαιδευτικό σεμινάριο της Διεθνούς Ένωσης Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (IAPCO) με τίτλο “IAPCO EDGE Seminar”.

Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα υψηλού επιπέδου, με εισηγητές και συντονιστές πρωτοπόρους επαγγελματίες του συνεδριακού κλάδου οι οποίοι διοικούν κορυφαίες εταιρείες διοργάνωσης συνεδρίων στο εξωτερικό και απαρτίζουν ταυτόχρονα το εκπαιδευτικό συμβούλιο της IAPCO. Πρόκειται για τους Αντρέ Βιετόρ, από την εταιρεία Barcelo Congresos, Νίκολα Μαγκρέιν, από την Conference Partners και Κιθ Μπέρτον, από την African Agenda. Για το φλέγον θέμα του ρυθμιστικού πλαισίου και των περιορισμών που επιβάλλονται στα συνέδρια από τον Κώδικα Δεοντολογίας της φαρμακευτικής αγοράς μίλησε και κυρίως απάντησε σε ερωτήσεις η Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων, κ. Μαρί Κλερ Πικέρ. Παράλληλα, το πρόγραμμα πλαισίωσαν επιλεγμένοι Έλληνες ομιλητές και συγκεκριμένα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ), κ. Αλέξης Γαληνός και ο Διευθύνων Σύμβουλος της FORTHcrs, κ. Γιώργος Παπασταματίου. Με μία εμψυχωτική ομιλία με τίτλο «Δημιουργώντας κύματα αλλαγής για έναν ωκεανό ευκαιριών», ο χρυσός και αργυρός ολυμπιονίκης, κ. Νικόλας Κακλαμανάκης έκλεισε το πρόγραμμα του σεμιναρίου γεμίζοντας τους συμμετέχοντες με συγκίνηση, έμπνευση και πολύτιμη γνώση για τη δύναμη της θέλησης.

Η αρχαία ελληνική φιλοσοφία διάνθισε το πρόγραμμα με επιλεγμένα αποφθέγματα που έδωσαν το έναυσμα για τη συζήτηση επίκαιρων θεμάτων της συνεδριακής δραστηριότητας, όπως για παράδειγμα η αριστοτελική ρήση «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» που πλαισίωσε την ενότητα που ασχολήθηκε με τον καθοριστικό ρόλο των βάσεων που τίθενται κατά το στάδιο διεκδίκησης ενός συνεδρίου για την περαιτέρω επιτυχία του. Ένα φυσικό ελαιόδεντρο μέσα στην αίθουσα του σεμιναρίου λειτούργησε ως το δέντρο της γνώσης στα κλαδιά του οποίου εναπόθεσαν οι συμμετέχοντες φυλλαράκια με τις σημειώσεις τους από το πολυτιμότερο στοιχείο γνώσης ή έμπνευσης που είχαν λάβει κάθε ημέρα. Από το δέντρο οι σταγόνες γνώσης μεταφέρθηκαν στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου, όπου είναι πλέον διαθέσιμες σε όλους.

Το σεμινάριο συνδιοργανώθηκε από τρεις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες διοργάνωσης συνεδρίων, Afea – Era – Erasmus, οι οποίες παρότι λειτουργούν στην αγορά ανταγωνιστικά αποφάσισαν από κοινού να διεκδικήσουν την φιλοξενία του σεμιναρίου στην Αθήνα και συνεργάστηκαν αρμονικά για την υλοποίησή του με το τελικό αποτέλεσμα να αποσπά ενθουσιώδη σχόλια όχι μόνο από τους συμμετέχοντες αλλά και από την αναθέτουσα Διεθνή Ένωση Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων. Η συνεργασία αυτή ήταν ένα στοίχημα για τις τρεις εταιρείες που συνεργάστηκαν με τριπλό στόχο:

  1. Να αναδείξουν το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης και της χώρας μας, καθώς και τον επαγγελματισμό του Ελληνικού Συνεδριακού Τουρισμού σε ένα κοινό που αποτελεί την «αφρόκρεμα» των οργανωτών συνεδρίων διεθνώς και τους μελλοντικούς υπευθύνους λήψης αποφάσεων
  2. Να προβάλουν το πνεύμα συνεργασίας που διέπει τον προορισμό αλλά και τον κλάδο μας καθώς απέδειξαν έμπρακτα ότι οι συνεργασίες και οι συνέργειες μπορούν να είναι αποδοτικές όταν στηρίζονται σε σωστή οργάνωση, ευδιάκριτη κατανομή των ρόλων και συντονισμό των ενεργειών.
  3. Να δώσουν την ευκαιρία σε Έλληνες επαγγελματίες του χώρου διοργάνωσης συνεδρίων να παρακολουθήσουν ένα διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα τόσο υψηλού επιπέδου, χωρίς να χρειαστεί να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.

Καθοριστικό ρόλο για την επιτυχή διεξαγωγή και την οικονομική βιωσιμότητα του σεμιναρίου είχε η ευρύτατη συμμετοχή χορηγών και υποστηρικτών, με προεξάρχον το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου της Αθήνας (Athens Convention & Visitors Bureau – ACVB) το οποίο αγκάλιασε την προσπάθεια από τη φάση της διεκδίκησης, φιλοξένησε, μεταξύ άλλων, τη δεξίωση υποδοχής στους εξαιρετικούς χώρους του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και τον περίπατο – ξενάγηση των συμμετεχόντων στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου ενώ μεσολάβησε για την ευγενική παραχώρηση του Αμφιθεάτρου του Μουσείου της Ακρόπολης για τη φιλοξενία μίας ενότητας του σεμιναρίου. Το ξενοδοχείο Divani Caravel φιλοξένησε τις εργασίες του σεμιναρίου ενώ τα ξενοδοχεία Athens Hilton και King George φιλοξένησαν κοινωνικές εκδηλώσεις για τους συμμετέχοντες.

Ιστοσελίδα IAPCO Edge Seminar: www.iapcoedgeathens.org

Σχετικά με τη Διεθνή Ένωση Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (IAPCO – www.iapco.org)

H Διεθνής Ένωση Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων αποτελεί τον κορυφαίο διεθνή οργανισμό εκπροσώπησης των εταιρειών διοργάνωσης συνεδρίων με 116 μέλη από 41 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι για να γίνει μία εταιρεία μέλος της IAPCO πρέπει να περάσει από αυστηρό έλεγχο του φάσματος και του επιπέδου υπηρεσιών που παρέχει, του πελατολογίου της και των  εσωτερικών διαδικασιών που ακολουθεί. Το σύνθημα της IAPCO είναι Συναντώντας την Ποιότητα ή Ποιότητα στις Συναντήσεις (όπως προκύπτει από το λογοπαίγνιο στην αγγλική: Meeting Quality) και ο στόχος είναι να διασφαλίσει σε κάθε οργανισμό ή φορέα που επιθυμεί να διοργανώσει ένα συνέδριο ότι επιλέγοντας μια εταιρεία – μέλος της IAPCO, το ποιοτικό επίπεδο των υπηρεσιών που θα λάβει είναι υψηλό και ακολουθεί τα διεθνή πρότυπα. Κάθε εταιρεία – μέλος της IAPCO υπόκειται σε ποιοτικό έλεγχο των υπηρεσιών της σε ετήσια βάση, μέσω θεσμοθετημένων διαδικασιών αξιολόγησης. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η εταιρεία παύει να είναι μέλος της IAPCO.  Ταυτόχρονα, μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, του ετήσιου συνεδρίου και της Γενικής Συνέλευσης της IAPCO καθώς και μέσω πλήθους άλλων συναντήσεων κι εκδηλώσεων σε τακτική βάση, τα μέλη της ΙAPCO έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν εμπειρίες, επαφές, τεχνογνωσία και νέες ιδέες για τον κλάδο, με προφανή οφέλη για τους φορείς που επιλέγουν έναν πιστοποιημένο από την IAPCO συνεργάτη για τη διοργάνωση του συνεδρίου τους.

Print Friendly, PDF & Email

Ετικέτες: , ,
Scroll To Top